Farveldagen er over

Da er farveldagen over

Vi har sagt farvel til en vi var veldig glad i

En annerledes dag

En dag fylt med vemod, savn, sorg, men også masse kjærlighet og varme

Disse dagene kommer om vi vil eler ei

Vi rår ikke med dem

Det er større krefter som er i sving

 

Denne gang var det et fredelig farvel

Heldigvis

Det er ikke døden vi frykter mest

Det er sorgen og savnet etter de vi har kjær

Det er da vi må ha fokus på minnene

Vi må ha fokus på det vi har fått, ikke det vi har mistet

Vi må gjemme dypt inne i hjertene våre alt det som godt var

 

 

Det mennesket som nå ikke er her mer

Det gav meg så mye  kjærlighet

Stod opp og forsvarte meg når jeg fikk kritikk

Godtok med kjærlighet våre ulikheter

Så meg som den jeg var inni meg

Kanskje før jeg så det selv

Vi hadde en nærhet som vokste seg sterkere med årene

 

 

Det rare er at når jeg nå sitter her med savnet, er noe annerledes

Minnene er her istedet

Jeg ser for meg det som har vært

Nå er hun plutselig blitt ung igjen

I minnene er det full aktivitet

Den kroppen som var sliten, er borte

Sjelen er tilbake der den skal være

Hjemme

Tilbake i kjærlighet der vi skal være

Farvel og takk for alle gode minner

I dag

 

18 kommentarer

Siste innlegg