En historie om en lue og om hvordan vi påvirker hverandre i hverdagen


Jeg er veldig glad i mennesker

Menneskemøter er veldig fint

Ihvertfall de gode møtene

Vi møter jo fremmede mennesker stort sett hver dag, på butikken,  på jobb og skole, osv

Men i dag møter vi dem og på andre arenaer

Facebook og blogg blant annet

Vi setter spor etter oss og påvirker hverandre på ulike måter

Bildene i dag er av Hanna L. Jakobsen

Siden hennes finner du her:

https://www.facebook.com/AkvarellmalerHannaJakobsen?fref=ts

 

 

Overalt krangles det

I grupper på facebook og i bloggverdenen

Akkurat det har jeg lært meg at jeg skal skygge unna

Hva er vitsen liksom

Hva vil man oppnå

Enten det er i fotogrupper eller kunstgrupper eller forumer for sykdom eller i blogger, så er man sinte på hverandre

Sinte fordi man har forskjellig mening

Man går til personangrep og dømmer mennesker man ikke kjenner

Er det sånn man vil sette spor etter seg

Nei, ikke jeg ihvertfall

Jeg ser ingen nytte av det

 

 

Så har vi de som er postive og glade

De som du er glad for se og møte

Selv om du aldri har møtt de real life

De som klatrer inn i hjertet ditt og lager seg en liten bolig der

Heldigvis er det mange av de

Den ene heter Frodith

Ja, hun heter ikke det, men det er bloggnavnet hennes

Inn til Frodith er det bestandig hyggelig å komme

Godt og varmt med gode historier og fine bilder

Klikker du på linken, kan du besøke henne

http://frodith.blogg.no/

 

 

Før jul hadde hun adventskalender

Hennes adventskalender er blitt førjulsstemning for meg

Det er så morsomt å følge henne ut på eventyr sammen med tøyrottene hennes

Lekent og morsomt og jeg elsker det

Jeg elsker når folk ikke tar seg selv så høytidelig men byr på seg selv og sprer glede

Jeg vant en lue siste trekningsdag

 

 

Jeg har aldri gått med lue

Jeg har ikke likt det

Jeg synes ikke de har passet meg

Jeg har også følt at de har trykket hodet mitt sammen

Klaustrofobisk har jeg følt meg med lue

Frodiths lue derimot, den er super

Nå har jeg plutselig begynt å bruke lue

Det viser at meg hvordan vi mennesker kan sette spor etter oss

Hvordan vi kan påvirke hverandre selv om vi aldri har møttes

Tenk litt over det i ditt møte med andre medmennesker

Kanskje  skulle du tenke litt mer over hvilke spor du selv setter igjen etter deg

Det er viktigere enn å fokusere på hva andre gjør

De andre kan du nemlig ikke endre

Ta en titt innom Frodith

http://frodith.blogg.no/

I dag

Og her er jeg, klar for å gå ut i -6 grader i min nye Frodithlue 🙂

Og vil du besøke meg på Facebook er linken dit:

www.facebook.com/Lillasjel

 

8 kommentarer
    1. Ja hun er en ekte solstråle 😀 Det var henne jeg først ble kjent med på blogg og begynte å prate med. Plutselig hadde jeg ordnet meg blogg selv også.
      Jeg vant også lue i kalenderen hennes. Kjempe fin fasong på den 🙂 Ha en fin fin dag 🙂

    2. Åse Helen: Ja, jeg er ikke så flink til å lese blogger, for jeg bruker allerede så mye tid på min egen og på Lillasjelsiden min på facebook med alle bildene, men er innom noen , blant annet Frodith. Er ikke bestandig jeg legger igjen kommentar hos de jeg er innom heller. Frodith er jo så flink til det også hun 🙂

    3. Så fine bilder i dag, og fin tekst. Og fin omtale av Frodith! Hun er en jeg alltid må innom når jeg leser blogg, og man må bare bli glad i henne, selv om man ikke har møttes i virkeligheten. Hun er så tilstede, varmt hjerte, omtenksom og en bloggvenn jeg er glad jeg har fått. Selv om vi ikke kjenner hverandre var hun en fantastisk støtte før meg i sommer når en i familien min gikk bort. Jeg fikk gode ord på “bakrommet”. Tenk at en som ikke kjenner meg kan gi så mye av seg selv – at det hjelper i en tung tid. Helt fantastisk!
      Jeg vant også lue, og den er i bruk hver dag nå når vi (endelig) har fått noen kuldegrader. Jeg liker luen min veldig godt, og din var også kjempefin – og du kler luen! 🙂

    4. Nææmmen , og så gikk jeg glipp av dette i går?? Jeg trodde jammen jeg hadde fått med meg alt i går, men det viser seg at noen ganger går ting meg hus forbi gitt 🙂 Og så UTROLIG koselig du skriver Mariann <3<3 Ja, jeg tenker det samme selv, utrolig hvordan man kan påvirke hverandre her inne uten og treffes. Jeg leser jo alltid innleggene dine, og selv om jeg ikke alltid har samme syn, så har jeg mange samme tanker som deg, om jeg vinkler de på en litt annen måte i hodet mitt. Men vi er litt like på et vis. Og vi er glad i å leke, og å se lyst på livet, når vi kan 🙂 Jeg blir SÅ glad når jeg kan spre noe som er positivt ut fra tastaturet mitt, og at andre føler seg truffet 🙂 Og at noen faktisk også liker LUENE mine er supergøy. Mange som har sagt det samme som deg nemlig. De går ALDRI med lue...men med MIN går de, for den har en annen form 🙂 Du kledde den kjempegodt, så den var helt rett til deg <3 Stor klem til deg <3

    5. frodith: Stor klem til deg og 🙂 Ja, jeg skjønte at du bare hadde gått glipp av det:) Vi er nok mye like i tankegang. Jeg har jo noen sære, åndelige tanker som jeg har stor forståelse for at alle ikke er med på, men ellers tenker vi litt likt:) Jeg er nok litt mer redd for å være synlig enn du er, så det er noe jeg har lyst til å trene på, for jeg er nok litt redd for hva andre skal si om meg, osv, enda. Men i ettermiddag har jeg et møte som er et ledd i den treningen, for jeg har lyst til å være mer fri 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg