HOW FRAGILE WE ARE


How fragile we are

Ja, vi er skjør vi mennesker

Vi er sårbare

Vi er ofte hårsåre også

Det er ikke mange av oss som står som en steinstøtte i egen kraft

Skal tro hvorfor det er sånn

Hvorfor er vi så opptatt av anerkjennelse

Hvorfor føles det som om verden revner under oss, når noen er misfornøyd med oss

Ja, nå sier jeg ikke at alle er sånn, men veldig mange av oss er det

Det er ulike ting vi reagerer på

Derfor vet vi ofte ikke om at vi sårer hverandre

Vi klarer ikke å gjøre alt riktig for alle

Det kan ikke være noe mål heller

Jeg skulle ønske at jeg snart klarte å være tøffere

At jeg ikke er så snar til å føle meg såret

Jeg vil jo gjerne være meg selv

Da må jeg godta at noen ikke helt liker det

Eller at noen misforstår meg

Legger en hensikt bak det jeg gjør, som jeg ikke har

Hvorfor er det så viktig

Hvorfor er vi så sårbare

Hvorfor bryr vi oss så mye om hva andre synes

Ligger det noe i oss fra gammelt av

En urgammel redsel for å bli utskilt fra flokken

Sitte igjen alene

Vi dømmer oss selv ut fra det vi tror andre mener om oss

Vi prøver å passe inn under et idealmønster

Et mønster som ingen helt har klarthet  i hvordan det ser ut

Hvorfor vil vi det

Hvorfor er dette så viktig

How fragile we are

I dag

10 kommentarer
    1. Jeg bryr meg ikke om hva andre sier om meg. Et helt annet liv før og etter jeg begynte med det. Frihet til å være den jeg var 😀

    2. Vi er jo ikke alene her i verden. Vi omgir oss med folk hver dag, og da betyr det jo noe hva de rundt oss synes om oss.. Det er ikke så rart.. Selv om vi bør store på oss selv 🙂

    3. Vi vil jo gjerne at andre skal like oss og det vi gjør eller står for. Men noen ganger skulle vi kanskje vært tøffe nok til bare å være oss selv, fult og helt. Ikke sikkert det er store forandringen, men tenk om vi ikke behøvde å tenke på hva andre tenker og synes. Men jeg tror det ligger dypt inne i oss, og vi skal jo være sosiale, omgjengelige og kreative mennesker, med egne meninger og handlinger, og vi tar hensyn til verden rundt oss. Og det er slett ikke sikkert at det er så dumt…til en viss grad 🙂

    4. Det handler kanskje også om alt vi kan miste…
      jeg vet jeg er sårbar nå. Alle valgene jeg har foran meg gjør meg ekstra sårbar. Det gjør vondt å tenke på det som skjer, samtidig som jeg vet at det er nødvendig.
      Jeg er redd for å miste flokken… Jeg vet jo at det kommer til å skje, men hvordan en mister den er like viktig. Jeg ønsker at de skal skjønne hvorfor, og dermed kanskje ikke tenke vondt om meg.
      Jeg tror det er mye av grunne til at jeg er sårbar. Jeg er redd for å såre andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg