I DAG SKAL JEG PÅ SKATTEJAKT

I dag skal jeg på skattejakt

Blir du med meg

Jeg skal ut og fange lykken

Jeg skal lete overalt

Bak hver busk og bak hvert tre

Jeg trenger å kjenne på den følelsen

Og jeg vet at den eneste som kan gi meg den, det er meg selv

 

I dag skal jeg på skattejakt

Jeg skal ut og fange lykken

Du verden hvor jeg skal lete

Skal tro hva jeg finner

Jeg må finne noen gode tanker

Jeg må finne gleden

Jeg må finne noe som skaper en god følelse inni meg

 

 

Det er sånn vi må gå frem

Vi må skape vår egen hverdag

Noen dager er tunge

Noen så tunge at vi ikke klarer å lete den dagen

Da må vi ta tak når det er lettere igjen

Det er da vi må på skattejakt

 

Hva vi finner er mye opp til oss selv

Det er lagt ut snubletråder

Da går vi på trynet så det synger

Kanskje vi trenger litt tid på å reise oss igjen

Vi må lege noen sår først

Når vi er klar, tar vi ryggsekken på og vandrer videre

Vi må bare stole på at skatten er der

 

 

Så kommer den rare oppdagelsen

Skatten er ikke så langt unna

Den er inni oss

Dypt inne i oss selv

Det er der vi må grave

Hmmm

Hvordan gjør jeg det

Jo, på samme måte som jeg har lett andre steder

Jeg må finne det som gleder meg

Det som skaper den gode følelsen inni meg

Det kan være kunst, det kan være musikk, det kan være venner og familie

Det kan være å se seg selv i speilet og smile

Smile så lenge at man faktisk smiler tilbake

Blir du med på skattejakt

I dag

6 kommentarer
    1. Blir med jeg Mariann 🙂 Gleden er en så god og lett følelse å bære med seg, når den forsvinner kan det være en ide å tenke over hva vi har erstattet gledes-tankene med. Hva gir vi vår oppmerksomhet til. God skattejakt <3

    2. marianne S Øverland: Tusen takk, ja jeg jakter. Det er av og til litt stress med den høysensitive hjernen at tankene går i looper og kommer igjen hele tiden, de er vanskelig og stoppe. Man må som du sier prøve å erstatte dem:) Tror jeg må skrive mer om akkurat det. Det er deilig å få skrive tankene utav seg:)

    3. Er helt klart med på det, nå for eksempel hører jeg på radioen, mye fin musikk..det er jo hyggelig..
      og etterpå kommer eldste sønn innom å skal spise hos oss..og det er jo hyggelig…osv…så da er det jo ikke så verst….og så har jeg hatt veldig mye vondt i nakken i det siste, men i dag kjennes det litt bedre..og det er jo positivt….Håper du finner MANGE ting på din jakt også…<3

    4. Håper du har funnet skattene du var på jakt etter 🙂 Jeg har funnet noen i dag 🙂 Dagen har vært god den, litt slitsom, men god 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg