JEG ER UTE PÅ LUFTING

Av og til blir jeg så frustrert

Over meg selv

Blir så drittlei

Jeg er så snar til å gruble

Får jeg en liten bagatell, så graver jeg meg ned i den

Hva skal det være godt for

 

Ja, nå skal det kanskje sies at jeg gjør det ikke hele tiden

Det er nok når kroppen har bestemt seg for å surmule litt

Kroppen er ikke helt frisk for tiden, så den er ikke helt i tipp topp

Pencillin og ørebetennelse, bagateller, men kroppen blir sliten

Jeg er litt nedstemt og så kverner tankene

Om og om igjen

De tar bolig i hodet mitt

Det er slitsomt

 

Akkurat nå er det noen bilder jeg har mistet

Jeg har tømt pc-en min, lagt inn alt på nytt

Så har jeg klart å gjøre ett eller annet, så en del bilder er forsvunnet

Det er ingen katastrofe

Det rare er at dette var de eneste bildene jeg ikke hadde ekstra backup på

Det var og de eneste bildene jeg noengang har slettet fra en minnebrikke

Jeg bruker vanligvis å ta vare på minnebrikkene til fotoapparatet

Det var noen spesielle 17.mai bilder der som jeg så gjerne ville hatt

De var borte alle sammen

Når barna var små, sydde jeg en fane til barnehagen

I år bar min voksne sønn denne fanen sammen med sin sønn

Det var så spesielt

Jeg sørget over bildene og ba på mine knær om at de måtte komme tilrette

Dagen etter var noen av dem der

Jeg hadde sikkert ikke sett dem dagen før

Likevel var jeg ikke fornøyd

Jeg ville ha de andre også

 

Lillasjelbildene for september er borte

De som jeg har publisert, har jeg jo

Jeg hadde og skrevet en del nye, de er borte

Men jeg kan skrive nye

Jeg har mistet noen fra en konfirmasjon

De kan jeg få av andre

Bryllupsbilder er borte, men fra bryllupet kan jeg også skaffe bilder

Men alle feriebildene mine hadde jeg lagret

Hvorfor er jeg da så molefonken

Hvorfor sørger jeg så veldig

Over en bagatell

 

Jeg tror jeg vet hvorfor

Kroppen min har vært litt nedstemt noen dager

Vi surmuler vel litt av og til

Jeg begynte før bildene forsvant

Hva skjer da

Jo, man finner det man har å irriterre seg over og henger humøret på den knaggen

Vi gir det en årsak

Selv om det er en bagatell

 

Det irrriterer meg

Men jeg tror jeg skjønner det nå

Det er derfor folk gjør store ting utav bagtateller

Vi trenger disse bagatellene for å få ut litt følelser

Få luftet litt

Nesten som når man henger ut sengetøyet for å lufte dem

Da lukter det så godt når de kommer inn igjen

Det er nok det vi mennesker gjør også

Men jeg liker det ikke

Jeg vil bli ferdigluftet

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg