JEG VISSTE AT DU VILLE SI DET

 

Jeg visste at du ville si det

Gang på gang

Du dømmer meg så hardt

Kjære deg, jeg er et menneske

Jeg har noe jeg skal erfare

Jeg skal lære

Livet mitt er en skole

Jeg visste du ville dømme meg

Du er så hard

Du tolererer visst ikke at jeg er et menneske

Jeg kan ikke gå smertefritt gjennom livet

Da vil jeg ikke bli formet til den jeg skal være

Et helt menneske

Å bli et helt menneske, er ikke enkelt skal jeg si deg

Det kan være tøffe tak

Jeg går på livets skole

Mine gjerninger er ikke den jeg er

De er der for at jeg skal lære og erfare

Deretter kan jeg bruke det jeg har lært

Kanskje kan jeg lyse opp veien for andre

Det kommer mange etter meg

Det er mange som vandrer sammen med meg også

 

 

Jeg visste at du ville si det

Du ville dømme meg

Dømme meg for mine gjerninger

Hør nå her, gjerningene mine er ikke meg

Jeg sitter inne i kroppen din

Jeg er sjelen din

Jeg er den som skal lære og utvikle meg

Du skal derfor ikke dømme meg

Jeg er deg

Du er meg

Sammen vandrer vi gjennom det som kalles livet

Vi skal lære og erfare

Jeg er sjelen i din kropp

Elsk meg som jeg er

Elsk meg som jeg er

Jeg er på veien til å bli et helt menneske

Jeg er på veien til å bli deg, sånn som du egentlig er

Ikke dine gjerninger

Læring og erfaring er viktig

Ikke døm meg

Ta godt vare på meg

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg