JEG ER EN LIVSNYTER

Jeg er en livsnyter
Det innrømmer jeg lett
Jeg elsker å nyte livet
Akkurat nå i La Nucia i Spania
Den vakre Costa Blanca, den hvite kysten

Nå sier du kanskje at det kan vel hun som har mulighet til å dra til syden
Ikke alle har det
Og det er nettopp derfor jeg er ekstra takknemlig

Jeg har ikke vokst opp med mange penger mellom hendene
Vi hadde ikke all verden hjemme
Ikke hadde vi bil før jeg var 11 år og tv kom først i hus når jeg var 14
Min mor ble enke 42 år gammel
Etter at jeg fikk barn levde vi flere år på en inntekt, for jeg prioriterte å være hjemme med ungene de første årene
Renten var over 16% den tiden
Det ble ikke noe til overs til ferie, annet enn besøk til familien andre steder i landet

Og det er det jeg vil frem til
Jeg koste meg den gangen også
Jeg gledet meg over turer til familien
Jeg gledet meg til hver helg når mannen var hjemme og vi kunne kose oss sammen hele familien
Jeg gledet meg over en middag sammen med gode venner
En tur i skogen der vi hadde med frossen sjokoladekake som skulle tine til vi kom frem, men vi glemte å ta med i betraktningen at det var minusgrader så den var like frossen hele turen

Det må ikke være sydenturer og store opplevelser
Vi må ikke sitte og vente på de
Vi må nyte det vi har
Her og nå
Lage oss små oaser i hverdagen der vi tar følelsen av glede og takknemlighet inn i kroppen
Hilsen en livsnyter
I dag

11 kommentarer

Siste innlegg