SVART/HVITT ELLER FARGER, HVA VELGER DU

 

Positiv tenking irriterer livet av mange

Jeg er fullstendig klar over det

Jeg bryr meg ikke det minste om det

Jeg fortsetter på min vei, med min selvutvikling

Og er takknemlig fordi jeg ser hvilket hjelpemiddel det er å tenke positivt

Grunnen til at jeg velger den positive linjen er jo at jeg da føler meg bedre

Jeg blir rett og slett friskere

Jeg finner også raskere løsninger

En liten bivirkning av det hele er at da skjer det enda mer positivt

Vi er magneter og klarer vi å holde en høy frekvens, drar vi til oss mer av det samme

Ganske så fint

Jeg har et eksempel  på hvordan jeg bruker det

Jeg bor på et lite sted, ved en bitteliten by, uten tannlegevakt

Dette var en onsdag ettermiddag klokken 17

Torsdag hadde jeg time i Ålesund, 11 mil unna, hos hormonspesialist

Jeg spiser kirsebær og plutselig sitter jeg med en bit tann i hånda

Æsj, to mnd ventetid minst hos tannlege og jeg reiser til Spania på søndagen etter

Skal jeg gå med tannpine nå da i månedsvis

Da er det vi kan sette inn vårt hemmelig våpen, positiv tenking

Det første vi da tenker er løsning,  hva gjør jeg nå

I friskt minne husker jeg at sist gang jeg skulle på ferie og fikk tannpine, fikk jeg hjelp

Jeg ringte tannlegene og den ene sa, kan du komme med en gang, jeg fikk en avbestilling

Jeg ringer nå og får en telefonsvarer

Kontoret er nå stengt, jeg er alene på kontoret for tiden og svarer kun på telefoner mellom 12 og13

Tja, tenker man positivt da eller sukker man tungt og gir opp

Jeg får ikke ringt klokken 12 for det er da jeg har timen min på sykehuset

Fredag er da ganske så umulig å tenke seg at jeg skal få time etter klokken 12

Hmmmm, tenke tenke, hvor er løsningen

Aha, det slår ned i meg  med lynets hastighet og jeg gjør et oppmuntrende lite hopp av forventning

Jeg har jo vært med min venninne til tannlege i Ålesund mange ganger, som selskapsdame i bilen

Jeg ringer og de svarer, har jo åpent til klokken 18 de

Selvfølgelig skal du få time i morgen klokken 13.40

Etter sykehuset dro jeg dit og vips var tannen fikset

Og så heldig som jeg bestandig er, hadde jeg og råd til å betale regningen på 1850 kroner for ca 10 minutter

Det ordnet seg

 

Jeg kunne ha valgt en annen løsning

Jeg kunne ojet og stønnet og klagd

Jeg kunne lagt ut på facebook hvor forferdelig en situasjon jeg var i

Hvor tullete det er at vi ikke har mulighet til å komme til tannlege på stedet

Jeg kunne egentlig ha gravd meg ganske så langt ned i irritasjon og sinne

Men…….

Ville jeg da hatt fokus på løsning skal tro

Hvordan ville kroppen min ha følt seg

Jeg velger derfor heller å tenke positivt for da finner jeg løsninger

I dag

8 kommentarer

Siste innlegg