HVA MED Å BYTTE HODE

Noen ganger kunne jeg tenkt meg å bytte hode

Bytte hjernen min med en annen

En fredelig en

En som kan lene seg tilbake og finne ro

Med en høysensitiv hjerne er det vanskelig å finne ro

Til tider er den svært aktiv

Hvis du føler du tenker mye, kan du sikkert gange det med fem

Ja, hvis du ikke er av de 20 % av de som har en sånn aktiv sak

 

En sånn sak som tenker og analyserer og grubler og leser og synger

Ja, helst på en gang

En sånn sak som aldri lar deg være i fred

Som aldri forstår at nå er det nok

Som aldri har forstått hva stillhet er for noe

Som ikke skjønner at alt må ikke grubles på eller analyseres

Som kan lære å la ting være som de er

Ikke nødvendigvis ta inn alle stemninger andre er i

Ordene de sier eller blikkene de sender deg

La de bare være

Ikke ta de inn

Og for ikke å snakke om alle lydene

Radio, telefoner som ringer, kulepenner som klikker, tikk takk tikk takk

Jeg blir gal

 

Tenk hadde jeg kunne byttet en liten stund

Byttet med noen som har en fredelig en

Bare for en liten stund

En liten stund uten en høysensitiv hjerne

Det hadde vært fint

Eller

 

Nei, jeg vil ha den

Ja, den er bråkete

Den er slitsom

Men den er min, bare min

Alt den inneholder er mitt

Den er kreativ også

Flink til lå se muligheter

Løsningene dukker opp

Ordene kommer dalende fra sky

Ja, det er mange følelser, men de fleste av dem er fine å smake på

Glede, godhet, ømhet, omsorg, hjertevarme, kjærlighet,

Det å la seg berøre

Jeg tror jeg beholder den jeg

I dag

 #høysensitiv #selvtillitt #hjerne

10 kommentarer
    1. Ja, klart du må beholde den, for de hjernene vi har FÅTT er jo akkurat passe til oss på et vis. Jeg vet ikke noe om å være høysensitiv, og det er sikkert slitsomt innimellom, men som du sier, den er DIN og det er jammen meg det beste. Vi KAN vår hjerner liksom 🙂 Ha en fin dag Mariann <3

    2. Tror nok jeg er blant de 20 prosentene selv,som du sier kan det være veldig slitsomt,
      men jeg vil heller ikke være noen annen enn den jeg er, det er jo min personlighet,og den
      er jeg fornøyd med !
      Så mange fine ord til ettertanke her.
      Fin helg til deg !

    3. Flott innlegg <3 Ja, i blant kunne det ha vært litt deilig å bytte ut både hodet og andre deler, men det er som med både hodet og livet, det kommer ikke med bruksanvisning, vi må lære å sette pris på vårt eget <3 <3 Ha en nydelig dag <3

    4. frodith: Hehe, ja det er ikke bestandig jeg kan den heller, noen ganger vet den mer enn meg liksom. Når jeg har klienter i stolen min foreksempel, sier den mye rart som jeg ikke vet om eller tenker over 😀 En fin dag ønskes deg også:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg