HVORFOR ER VI LATE

Hvorfor er vi så innmari late

Ja, du er kanskje ikke det sier du

Hurra for deg

Jeg er lat

Jeg er blitt innmari lat

 

Endring er ikke bare enkelt

Det kan ingen påstå

Det å endre tankegang er utrolig viktig

Og utrolig vanskelig til tider

Jeg har vært litt ute å kjøre når det gjelder helse en stund

Det har derfor vært smått med energi her

Det har vært sånn energisparing som er så populært for tiden

 

 

Nå er ikke energisparing det viktigste hos meg lenger

Jeg er friskere

Det er på tide å øke energiforbruket

Legge bort sparepærene

Tror du det er bare å skru ut de gamle og sette inn nye

Nei, endring tar tid

Og det krever vilje

 

 

Jeg trenger å trene opp igjen kroppen min

Kondisjonen er elendig

Jeg blir sliten av å vaske et gulv

Her trengs trim

Da er det ikke så morsomt å erkjenne at det jeg er flinkest til er å finne på unnskyldninger

Fantasien er det ikke noe i veien med nemlig

Jeg går ikke tom for bortforklaringer

 

Det er rart at endring skal være så vanskelig

Selv når man vet at det er gode ting i vente

Jeg synes det er deilig å trimme

Jeg elsker å gå tur i skogen

Hvilken lim  er det som er så sterk at den limer meg fast i stolen

Det er en strikk der, så jeg kommer meg i rute mellom, kjøkkenet, stua, badet og soverommet

For ikke å snakke om yndlingsstolen min

Her jeg sitter nå foran pc-en og skriver

Det er jo det som er kos

 

 

Nå kan jeg ikke ha kos hele tiden

Jeg må ta meg selv i nakken og sparke meg selv i rævva ut

Sette meg små mål som jeg klarer å gjennomføre

Det er hemmeligheten

Man må begynne med så små mål at de er lette å motivere seg til

Deretter lurer man på litt mer etterhvert

Man lurer det på så umerkelig at man ikke skjønner det

Vi er ganske lettlurte serru

Tjue minutters bevegelse hver dag i starten

Jeg har gjort det før og jeg kan gjøre det igjen

Sist gang endte jeg opp med å gå 1,5 time to ganger nesten hver dag

Jeg er innmari lettlurt

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg