HVORFOR LAR DU DEG SÅRE

Jeg spør hvorfor du lar deg såre

Ikke noe enkelt tema

Noen er grenseløst hårsår

De tar alt opp i verste mening

De kaster seg rundt og er fornærmet, for det andre ikke legger merke til en gang

Andre er litt mer rund i kantene

De kaster det lettere av seg eller reagerer ikke

 

For egen del blir jeg såret når jeg blir misforstått

Hvis noen legger en annen hensikt bak ordene mine, enn jeg har

Det er da man kan spørre seg hvorfor

Hvorfor i all verden lar jeg meg såre av andres ord

Det har jo ikke noe som helst med meg å gjøre

Akkurat nå om dagen, stikker jeg nesen frem som healer

I et lite samfunn som det jeg bor i, er det nok mange som rynker på nesen

Hva tror hun at hun er for noe

 

 

Det må jeg finne meg i

Og jeg må ta et valg

Vi har nemlig et valg

Vi kan velge bort å bli såret

Uansett hva noen sier til deg, så er det kun deres ord

Det er deres mening

Ja, hva så

La de ha den meningen om deg da

 

Lær deg å se deg selv

Akkurat som du er

Du har sterke sider og svake sider

Det er helt ok

Vi er ikke verdensmestre i alt

Det skal vi heller ikke være

Vi skal bare være trygg på at vi er gode nok

Vi er gode nok, akkurat som vi er

I dag

 

7 kommentarer
    1. Hei Mariann. Du er absolutt god nok. Men det er opp til deg sjølv korleis du vel å sjå på det. Du kan kritisere deg sjølv for at du ikkje er god nok, eller du kan sjå litt meir realistisk på det, at du er perfekt på ditt noverande utviklingsnivå – på vei mot noko som er enda betre. Vi er alle på vei mot ein betre versjon av oss sjølv.
      Å ikkje la seg såre av andre, det er noko heilt anna, og ikkje så lett å unngå. Men det hjelper å vere godt utsøvd og utkvild, få frisk luft og mosjon, og rimeleg sunn mat. Ein blir liksom i betre form til å handtere slike ting då. Om ein i tillegg kan halde fokus på eigne ting og la andre styre med sitt, så burde det hjelpe litt. Ein får berre lære seg å handtere slike ting. Ha kontakt med dei som støttar deg. Så er det berre å ønskje deg god natt og ein herleg og forfriskande søvn 🙂

    2. Per M: Jeg er blitt rett så flink jeg:) Mye av det jeg skriver om, er ting jeg har kjent på men som jeg har arbeidet meg mye bort fra, men det er lettere når man kan bruke seg selv som eksempel:) Men mange gode råd du kommer med:)

    3. Jeg er ikke sikker på om jeg har en sånn hatt, hihi…… jo, i lyse øyeblikk, og når jeg er ovenpå drar jeg den frem fra langt der bak i skapet.;)
      Ellers er det en nyttig påminnelse det du skriver. Det er lett å falle i grøften “være opptatt av hva andre syns og mener”, men til syvende og sist betyr det lite. Det som teller mest er hva man tenker om seg selv, og ikke minst, om man setter pris på seg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg