HJERNEVISKELÆR

Min kjære bloggvenninne Kjersti med bloggen Min matgale verden ,skrev et ord som jeg digger

Hjerneviskelær

Et sånt et vil jeg ha

Det må være uslitelig, for jeg kommer til å bruke det mye

Tenk så praktisk

 

Et hjerneviskelær

Ja, det må være tingen

Da kan jeg viske bort alle tanker om udugelighet

Jeg kan fjerne alt som har med å føle seg liten og svak å gjøre

Vekk med dårlig selvtilltt

Alle ord som jeg har latt meg såre av, kan nå forsvinne

Jeg tror jeg og fjerner alt den lille med horn som sitter på skulderen min, hvisker meg i øret

Da trenger han ikke å si noe mer, for det blir borte igjen

 

Da får jeg fine dager

Da kan jeg få plass til de gode tankene om meg selv

De sterke sidene mine, kan få boltre seg

Jeg kan være fornøyd med å være den jeg er

Sette pris på meg selv

Se at også jeg er en brikke i det store maskineriet

Et lite tannhjul i en stor evighetsmaskin

Vi behøves jo her alle sammen

Sammen danner vi verden

Akkurat som vanndråpene danner havet

 

Hvor får man kjøpt et sånt hjerneviskelær da

Finnes det i noe butikk skal tro

Ikea, Clas Ohlsson, Jula, Biltema eller må jeg på Plantasjen

Nei, jeg tror de vil si at det har de ikke

Jeg får ikke kjøpt det

Ikke ett jeg kan holde i hånden

Men jeg har noe som er enda bedre

Jeg har tankens kraft og jeg har fantasi

Fantastiske evner som kan brukes til mye

Jeg kan tenke meg til et viskelær

 

 

Jeg tenker meg et stort viskelær

Må bare passe meg så jeg kun pusser bort det jeg ikke vil ha

Det er jo en del jeg gjerne vil beholde

Men jeg vil gjerne ha det litt fredeligere innimellom

Få hvile litt fra tanker i et høysensitivt hode

Et hode som tenker og grubler fra morgen til kveld

Jeg vil ha de gode tankene

Jeg vil ha de som skaper glede og godhet

Jeg vil ha kreativitet og skaperkraft

 

Jeg blir derfor litt opptatt en stund

Jeg visker med det nye viskelæret mitt

Hjerneviskelæret

I dag

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg