NÅR ORDENE TAR MEG

Når ordene tar meg

 

Hva gjør jeg når ordene tar meg

De slår ned i hodet mitt

Som et lynnedslag kommer de

De kommer når jeg er forsvarsløs

I bilen, i dusjen, etter leggetid

De benytter seg av den tiden det er stille

Stille inne i mitt hode

 

Da kommer de

Da slår de til

Jeg må ha papir

Jeg ha penn

Jeg må skrive

Jeg bare må, hører du

 

Gi meg noen minutter

Noen få minutter

De bombarderer meg, ordene

De vil ikke vente

De vil ut

Og jeg vil ha de ut

Hvis ikke tar de over hodet mitt

 

Hvor kommer de fra

Jeg vet ikke

Men de kommer

De kommer i en rasende fart

Mange på en gang

Jeg bare må ha de ut

Hvis ikke tar de over hodet mitt

Heldigvis fikk de slippe ut

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg