HVA ER DET MED DEG KJÆRE

Foto Lill Beate Bru Flensborg

 

Deretter kom disse ordene

Hva er det med deg, kjære

Hva er det med deg

Hvordan er du blitt slik

Hvorfor tenker du så mye

Hvorfor grubler du

Kan du ikke bare være deg

Ja, jeg skjønner du undres

Hvorfor er jeg som jeg er

Kjenner ingen andre som er sånn

Ja, hvorfor er du sånn

Hvorfor går du rundt med en tankeboks på hodet

Du går rundt i din egen lille boble

En boble av undring

Av nysgjerrighet og funderinger

Hvorfor gjør du det

 

Bilde Torill Øines

Hvorfor tror du selv at du er som du er

Er det ikke plass for oss alle

Er det ikke sånn at du skulle være akkurat du

Akkurat sånn som det er ment du skal være

Du en unik

Det er ingen andre som er sånn som du

Akkurat sånn skal det være

Hver og en av oss må finne vår spesielle plass

Den plassen vi er ment til å fylle

Blant alle mennesker i verden, har alle en bestemt oppgave

Det er å være oss selv

Akkurat som vi er ment til å være

Alle er litt annerledes

Alle har vi en sammensetning av tanker og følelser som ingen andre har

Det er inni oss

Sjelen vår er unik

Akkurat så unik som du er ment til å værre

Du skal være annerledes

Det å være annerledes, det er å være deg

Fullt ut være deg

Hvis du er lik alle andre, da har du ikke funnet deg selv

Gå på leting

Finn ut hvem du er

Finn ut hvordan du er

Du vil oppdage at det er den meste spennende oppdagelsesreise du kan ha

Den reisen rommer hele ditt liv

Det er deg

I dag

 

Akvarell Hanna Jacobsen

5 kommentarer
    1. Ett så utrolig viktig tema! 😀
      Jeg er blitt flinkere til denne delen nå, og håper på å bli enda flinkere! 😀
      Jeg kan ikke gå rundt å se negativt på meg selv som jobber i to barnehager og har to stebarn å tenke på,
      da jeg VET at dette kan bli ført over på dem, at de kan få ett negativt syn på seg selv! 🙂

    2. Frklillemone: Og du er jo veldig flink til å jobbe med deg selv da, kjempeflink, så dette klarer du. Du vil oppdage etter hvert at du vil kose deg mye mer og være mye mer lykkelig når du klarer å bli glad i den du:)

    3. Så utrolig vakkert skrevet, Kjenner dagen ble litt bedre, å ønsker spesiellt en person til å lese dette, Takk kjære du, det er mange der ute som sliter, Jeg håper du går inn på min blogg, å leser, gjerne deler historien Naken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg