SOM EN HAKKESPETT

Noen dager er man motløs

Man kaver og kaver men føler at man kommer ikke av flekken

Man har lyst til å dra dyna over hodet og ikke stå opp

Ja, hvem har ikke sånne dager

Vi er jo mennesker

Mennesker med følelser

 

Når jeg er i et sånt modus, må jeg ha inspirasjon

Jeg er som en av disse små lekedyrene som klatrer oppover en pinne

Ja, dere har vel sett dem

Den settes i gang og så begynner den å klatre og klatre til den er på toppen

Jeg må og innimellom settes i gang

Kanskje også sparkes i gang

Sånn er vi og, vi  mennesker

Noen ganger trenger vi et puff

Oftest er det vi selv som må pushe

Vi må motivere oss

 

 

 

Når jeg har en av disse dagene, da ber jeg om hjelp

Inni meg, hjelp, jeg må ha litt inspirasjon

Det får jeg

Man må være våken for å se at man får det

Jeg sitter foran tv-en med et pledd

Passe sur på meg selv

Jeg måtte melde pass på trimmen i går, kroppen ville ikke

I dag har jeg ikke kommet i gang

Da kommer første sparket

 

Høyt og tydelig sier en person i Tv-programmet jeg sløver med

The universe tells you to keep going on

Alle de andre setningene vedkommende sa hørte jeg ikke, der jeg satt i min sløvhet

Denne hørte jeg

The universe tells you to keep going on

Jeg kjenner følelsene raser i min høysensisitive kropp

Takk, den trengte jeg, ditt surmulende krek

 

 

 

Jeg har et møte på Frisklivsentralen

Det er et tiltak de har her i kommunen for de som ikke er i jobb

De skal motivere til en bedre hverdag

Jeg kommer til tidlig og det er litt hektisk der

Veilederen sier: Du skjønner, startskuddet går i dag

Aha, startskuddet går i dag ja

Min hjerne fanger øyeblikkelig opp ordene og gjør de til mine

Jeg bryr meg jo ikke om at det er deres startskudd på det nye året

Jeg suger dem til meg

Jeg gjentar både inni meg og høyt

Startskuddet går i dag

Nettopp

Det er en ny dag i dag, startskuddet på den dagen gikk nå

Jeg er i gang

 

 

 

Vi snakker litt frem og tilbake

Jeg forteller at jeg er litt motløs

Man skal anerkjenne de vonde følelsene også

For å klare å la de gå, er det viktig å gi seg selv tillatelse til å smake på dem

Vi er ikke noe overmennesker

Vi skal heller ikke fortrenge det vi ikke liker

Vi skal ta tak og arbeide oss opp igjen

The universe tells you to keep going

Startskuddet har gått

 

 

Hun motiverer meg til å gå tur

Jeg elsker jo å gå tur

Jeg har bare vært dårlig form og har ikke kommet meg ut

Når jeg kommer hjem, setter jeg fra meg bilen og går ut

Jeg går meg en forfriskende liten runde på 40 min

Wow, hvor var vel det nydelig

Jeg kjenner skuldrene slapper av

Smilet kommer tilbake

Og der, høyt oppe i en tretopp sitter en hakkespett

Han hakker

Ja, det er vel det hakkespetter gjør, sier du kanskje

Ja, det er det

Hakkespetter hakker

Og hakker og hakker og hakker og hakker

The universe tells you to keep going on

Startskuddet har gått

I dag

34 kommentarer

Siste innlegg