TUSEN TAKK FOR AT DU OG JEG MØTTES.

People come into your life for a reason

Alle har vi vår historie

Vi har våre opplevelser i ryggsekken

Noen har tunge ryggsekker

Andre har bare en liten trillekoffert med på reisen

Reisen starter når vi blir født

Vi kommer til verden naken og ganske hjelpesløs

 

Vi starter på en reise vi ikke aner omfanget av

Noen begynner straks å putte ting oppi ryggsekken sin

Andre springer avgårde lekende lett og kan hoppe og danse av glede

Vi har hver vår vei

Hver og en av oss har en rute vi skal følge

Det er mer som et rebusløp

Vi får ikke utdelt kart eller kompass eller gps

Vi får noen tegn og noen hjelpemidler og må finne ut hvor stien går hen

Noen har innebygd kompass

Det virker som om de har den fine asfalterte motorveien

Kanskje en og annen telehiv men ikke mer enn at det går lett og greit

Andre har en smalere sti full av hindringer

Noen ganger kan dissse hindringene bli så store at man har vansker med å komme forbi dem

Kanskje de til og med blir stående fast

De står på stedet hvil

 

Når vi går på veien gjennom livet møter vi andre som er på samme reisen

Ja,  ikke samme reisen som oss, de er jo på sin reise og vi på vår

Men vi møtes

Hei, sier vi, her er jeg, hvem er du

Slik møtes vi

Noen går sammen med oss resten av turen gjennom livet

Vi går med armene rundt hverandre og er glade i hverandre

Noen kommer innom og hilser på, går et stykke sammen med deg, og så mister dere hverandre av syne igjen

Eller kanskje dere går hver deres vei og tar farvel

Kanskje du og møter noen du ikke er så glad i å gå sammen med

Du må kanskje likevel trå opp noen tunge bakker sammen med dem, for dere er avhengig av hverandre for å komme dere over den kneika

Kanskje dere bestemmer dere for å gå videre en stund til sammen

Kanskje dere til og med lærer dere å være venner

Eller skiller dere lag og håper å slippe å se hverandre igjen

 

Sånn er livet på veien

Veien som er livet

Vi er medmennesker

På samme vei, men likevel hver vår vei

Vi møtes i noen veikryss

Sånn må det være

Vi kan ikke gå veien alene

Vi må være der for hverandre

Vi har hver vår styrke og vi må utveksle erfaringer

Hadde det ikke vært for at du og jeg møttes hadde vi kanskje ikke kommet videre noen av oss

Kanskje vi hadde stått fast

Jeg vil derfor takke deg for av vi møttes

Jeg vil takke alle jeg har møtt på min vei

Noen har jeg med meg på reisen videre

Hvor lenge de blir med meg, nei det kan jeg ikke vite

Vi kjenner bare dagen i dag

Jeg er takknemlig

Takknemlig for alle jeg har møtt

Vi lærer av hverandre

På en eller annen måte lærer vi av alle turkamerater, både de vi er glade er der, de vi sørger over å ha mistet eller de vi ser oss nødt til å velge bort for å komme videre med vår vei

Jeg vil derfor takke for at du og jeg møttes

I dag

                   

When we retire thoughts from our ego and listen to our heart and soul, we, others and the world, become amazing blessings of this life. ~♥~ debs

“Live from your Heart and not your Head. Follow your feelings and intuitions. They will lead you to your truth.”

(Celia Fenn)

http://www.facebook.com/pages/Strand-of-Pearls-One-Womans-Journey-to-Light-and-Peace/295696440488371

Dette er en kopi av et innlegg jeg hadde 13.des 2012

10 kommentarer
    1. Jeg tenker at dette med turkameratene, det må liksom være sånn også, at noen må man bare møte litt i krysset der, for så å gå videre…fordi det ville blitt aå mange å traske i sammen med, og da får man liksom ikke pratet ordentlig.. Jeg vet du skjønner hva jeg mener med dette… 🙂 Noen er greit, da får man pratet litt mer, og det er letter å gå litt samlet og med glede og spenst. Kanskje finner man noen som har omtrent samme størrelse på sekken, så man kan gå i samme tempo omtrent… eller man går en stund sammen med noen med en litt tyngre eller lettere ryggsekk, slik at man kan bære litt for hverandre 🙂

    2. frustrertfrueihouston: Det har vært litt fint med repriser for meg også.:) Å se at det man skriver er like aktuelt et år etter betyr og at det har sin verdi og det føles godt <3 Og vi trenger å se ting om igjen, og om igjen, sånn er vi mennesker:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg