KJÆRE MEDMENNESKE.

Fokuser på hvor du skal, men angre ikke hvor du har vært. Det fikk deg dit du måtte være.
Det er altid en mening med hvem og hva du møter. Velg å ta imot denne kunnskapen dette gir deg og gå videre uten å dvele ved det. Bente Pettersen

I dagens samfunn skulle vi vel egentlig være mer opplyst enn noengang

Likevel er vi ofte så uvitende om hva som er virkelig verd noe

For meg blir det mer og mer klart at det viktigste er at hvert enkelt menneske har sine sterke og svake sider

 

Jeg blir slått i bakken gang på gang  i disse tv-programmene der du kan vise ditt talent eller der du får en makeover.

Det er så mange mennesker som synes at de ikke duger

Som føler de  ikke er bra nok

 

Det er vel ikke mange som aldri har følt seg utilstrekkellig

Kjent på følelsen har vi vel de fleste av oss

Vi føler oss udugelige på så mange måter

Noen er tykke,noen er tynne

Noen er syke og klarer ikke delta så mye i det sosiale livet rundt seg

Noen sliter med psyken, andre med det fysiske

Noen har ADHD, noen har problemer med språk, noen er bipolar

Noen har en hverdag hvor de blir mobbet

Noen kommer fra vanskelige hjemmeforhold

Noen er seksuelt misbrukt

Noen har smakt på rusen og kommer seg ikke ut av det

Denne listen kan jo fortsette i all evighet

 

Kjære medmennesker

Hva kan vi gjøre for å hjelpe hverandre

Hvordan skal vi få fortalt hver enkelt at de er bra nok

Hvem har sagt at vi ikke er det

Hvorfor skal de stemmene som sier vi ikke er gode nok bli hørt

Hvorfor tror vi på de stemmene

Hvorfor kan vi ikke tro på de som sier det motsatte istedetfor

 

Dere skjønner vi er bra nok

Alle er født mennesker

Mennesker skal ikke være likedan

De skal ikke ha de samme talentene

Vi skal ikke alle være verdensmestre hverken i idrett eller sang

Vi skal brukes til forskjellige ting

Vi skal utfylle hverandre

Gjennom de vonde opplevelsene skal vi lære

Gjennom det å takle det tøffe blir vi ydmyke og kan hjelpe andre

 

Alle har vi noe vi skal brukes til

Vi er alle små tannhjul i det store maskineriet

Vi må alle hjelpe hverandre

Se deg om i nærmiljøet ditt

Let opp mulighetene du har i livet

Ikke se begrensningene

Hvis du ikke greier det alene, så er ikke det noe nederlag

Vi skal ikke gjøre alt alene

Søk hjelp, snakk med noen

Man er ikke verdiløs fordi om man trenger hjelp og støtte

Det er menneskelig

Vi er født med et tonn av følelser

 

Vis verden hvem du er

La oss få se deg

Vit at hvis du greier å stå frem med dine utfordringer så vil du hjelpe noen andre frem også

 

Man vil bestandig møte motstand

Livet er aldri en dans på roser

Men det er en spennende reise

Det er en film med deg selv i hovedrollen

Spill den hovedrollen så godt du kan

Da har du gjort ditt beste

Mer kan vi ikke forlange av hverandre

La oss vise hverandre at vi er gode nok

I dag

 

Tuner ut tunge tanker

Folk som er erfarne med meditasjon ser ut til å kunne skru av områder i hjernen som er knyttet til tankevandring og enkelte psykiatriske lidelser.

http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305547

 

SUKSESSDAGBOK:  – Jeg har klart å snu den ødeleggende tankegangen. Nå setter jeg andre ord på ting og roser meg selv,  sier Monika Schelander som laget en suksessdagbok.

http://www.erfaringskompetanse.no/nyheter/dropp-offerrollen#.T6eJ8Hkhk1A.facebook

 

 

“Ingen
av oss kan forandre ting som har skjedd. Men vi kan alle påvirke, og
til og med bestemme, hvordan vi mestrer det som er skjedd.” ♥ ♥ ♥ (Fra
“Kunsten å leve” av Jan Vincents Johannessen)

 

 

 

When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.
~Haruki Murakami


Dette innlegget ble postet  08.06.13, men jeg har lagt til noen bilder og endret bittelitt

Jeg føler for å ha noen tilbakeblikk nå i julen om temaer som stadig er like aktuelle

 

6 kommentarer
    1. Vi skal ta med oss alle sider av livet, det gjør oss til den vi er. Jeg angrer faktisk aldri på ting, fordi DEN som valgte DET jeg gjorde den gang, er også MEG, og jeg stoler på at “hun” gjorde det av en grunn… så angre er bortkastet tid for meg…for så graverende blemmer har jeg heller ikke gjort føler jeg 🙂 Det viktigste er hva man gjør VIDERE 🙂 God jul Mariann 🙂

    2. Vi har vel alle tatt noen feilskjær av og til, men man vokser på dem også. Livet er ikke bare rosenrødt, men heldigvis ikke svart/hvitt heller.
      Du skriver fint, og jeg leste ikke bloggen din i juni, så bare fortsett og plukk frem gamle innlegg. Regner ned at det er fler som meg, som detter innom av en eller annen grunn. Og så finner en noe som treffer, og fortsetter og følge med.
      En riktig god romjul til deg!

    3. frustrertfrueihouston: Ja, det blir noe repriser fremover, moro for meg selv også:) Jeg hadde lite bilder i starten, er blitt litt mer dreven nå, moro å se hvordan det uvikler seg. Det var i juni i fjor:)
      God romjul til deg også:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg