GLEDEN ER STOR

Gleden er stor

Det å ha evnen til å glede seg er også stort

Glede og takknemlighet er to av de fineste ordene jeg vet om

De smaker godt

Kan ord smake da, sier du kanskje

Ja, på en måte

 

Å smake på ordene er å kjenne på dem

Man sier dem høyt og kjenner på følelsen

Følelsen man får når man sier dem

Likedan som om du får god mat i munnen

Du kjenner liksom etter hvordan det smaker

 

Det kan høres banalt ut, jeg er klar over det

Men det banale er ofte det som er lettest å ta inn i kroppen

Man må gjøre det enkelt

Ja, nå er ikke enkelt det jeg er flinkest til

Damen med de 1000 ord

Jeg kunne nok skrevet tusen ord om en potet jeg

Det er derfor enda viktigere for meg å prøve å gjøre det enkelt

 

 

Glede og takknemlighet

Det er da fint

Jeg har snakket om de ordene før

Flere ganger

Det er nettopp det at vi snakker og snakker

Vi vet hvordan ting skal gjøres

Men gjør vi det

 

Det er det som er det vanskelige

Det å gjøre de tingene vi vet er riktig

Vi vet hva som gjør oss godt, vi vet hvordan vi kan få det bedre

Det mangler bare å gjøre det

Jo da, vi forsøker

Igjen og igjen gjør vi tapre forsøk

Så faller vi ut av vanen igjen

Vi har ikke så lett for å endre rutiner

På et blunk er vi tilbake til der vi var

 

Det er da det er viktig ikke å gremmes

Det gjør ingenting

Vi er mennesker

Prøver vi mange nok ganger, vil det gå inn til slutt

Det vil si ,hvis det er enkelt nok

Glede og takknemlighet er nettopp det

Enkelt

Det er både enkelt og fint

Smak på ordene

Kjenn etter inni deg

Smaker det ikke godt kanskje

I dag

14 kommentarer
    1. Jeg gleder meg over de små tingene.
      Gleden over en klem til mine barn.
      Gleden av å komme hjem til et ryddet kjøkken.
      Gleden av et smil til en fremmed som smiler tilbake.
      Gleden av å vite at jeg hjalp en som trengte det litt ekstra.
      Gleden av å kunne dele av seg selv, om det bare er små ting…
      Jeg kjenner på takknemligheten av at vi er friske, at vi har det bra, og ikke minst at vi har hverandre.
      Takknemligheten av at jeg er istand til å dele av mine goder uten å forvente noe i retur.
      Da er jeg rik. Rik på gode følelser som igjen gjør mine dager bedre.:)

    2. Gleden er stor. Flott overskrift. Takknemlighet. Noen ganger når ordene er vanskelig å finne er det nok å takke. Det skal så lite til for å glede meg. Jeg fikk en koselig melding for et par dager siden. Tenker ekstra på deg i dag sto det. Så fikk jeg invitasjon på en kaffekopp eller flere blei det jo og formiddagsmat. Samme dag tok jeg en tur på sykehuset for en sjekk. Har lenge gått med hjertebank og ekstraslag. Nå blei det plagsomt. Fikk hjelp for det. Trur egentlig jeg er stressa inni meg. Nå kan jeg slappe av. Kjenner kreftene er ikke her så jeg må ta det med ro. Så nå for tida skal det så lite til for å glede meg. Kjenner jeg er så takknemlig. Det burde vel være sånn bestandig. Nå trur jeg bare jeg skal ta imot alt godt. Det er ikke sånn jeg er vant til. Jeg jobber i et omsorgsyrke og er vant til å gi omsorg. Nå er rollene bytta om. Ha en god dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg