SPINATSUPPE ER KJEMPEGODT, SKIPPERN VAR EN SMART KAR

Spinat er et tema som viser oss hvor manipulert vi blir

Hvem har innbilt oss at spinat smaker fysjom

Det er jo slett ikke sant

Spinat er kjempegodt

Kan kjøpes både fersk og frossen, selv om jeg ikke er så glad i den frosne, kan den brukes i gryteretter, pastaretter,osv

Kjempesunn er den også

Jeg lager Spinatsuppe og synes det er godt

 

En pose spinat, 3 fedd hvitløk, en løk, og en hønsebuljongterning og en skvett fløte selvfølgelig.

Mange undres nok over at jeg bruker fløte istedefor melk, men min filosofi er at det blir sunnere. Jeg bruker kun 1 dl fløte, hadde jeg brukt melk ville jeg brukt det doble. Fløten gir en helt annen smak på maten og i og med at man blander den med vann blir det ikke så mange kalorier

Surr løken blank og myk, sammen med hvitløken,ikke brunes

Ha i de grønne fine bladene, plukk bort de tykkeste stenglene og hvis det er noen stygge blader

Ha i 1,5 l vann og en hønsebuljongterning og la det koke ca 20 minutter. Jevne deretter suppen med en stavmikser eller foodprocessor. Vil du ha den veldig fin, siler du den til slutt.

Grønn fin suppe, deilg med et egg oppi og kanskje et stykke brød.

 

Lillasjel på facebook: www.facebook.com/Lillasjel

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

2 kommentarer
    1. Det er mange år siden sist jeg spise spinatsuppe, men husker at jeg syntes det var kjempegodt. 🙂 Virkelig på tide å lage det igjen. Hadde liksom glemt at det eksisterte. 🙂 Takk for tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg