JEG UNDRER – I DAG

Et utdrag fra teksten du finner hvis du følger linken nedenfor

Det er skrevet av Gro-Helen Tørum

En dame som inspirerer meg

Hun setter ord på akkurat sånn jeg føler det og det er så fint å lese


Bildet er og tatt fra hennes side sammen med denne teksten:
“Jeg undrer meg over mange ting, jeg er i det hele tatt en undrer, en som liker det ukjente og som forsøker å forstå, uten å stille krav til de to strekene under svarene, men heller fokusere på stadig flere spennende spørsmål. I de siste dagne har jeg ofte tenkt; “Er du egentlig den du tror du er?” og svaret er nei. Jeg er ikke bare det jeg tror, men også det alle andre tror, jeg ser mine medmennesker og idet jeg stiller spørsmål om deres liv, er det som om de kommer med svar som ligger litt utenfor det de selv trodde – før jeg spurte.

Jeg har lært meg å stille meg selv dette spørsmålet, hver eneste dag gjør jeg opp et regnskap på hva jeg har vokst til å bli, gjennom dagen. Jeg finner en rød tråd i det hele og gjenkjenner at drømmen fra i går blir til virkelighet i dag, fordi jeg våger å ta den imot og ikke legge restriksjoner på leveransen, men heller tro at jeg kan tåle stadig mer av selve livet.

Så hvem er vi egentlig, hva er det som bor i oss og hvordan kan vi komme frem med det vi lengter etter å avsløre, hvordan kan vi romme vår egen rekkevidde, uten å begrense oss til sannheten fra i går?”

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=570887346307253&set=a.182135225182469.48411.146080808787911&type=1

 

Jeg kjenner meg så godt igjen i det hun skriver

Det gjør godt inni en å se at andre har ordene for hvordan det føles inni meg selv

Jeg undrer

Ja, jeg elsker å undre og la meg forundre

Jeg funderer på det aller meste’

Særlig på oss mennesker

Hvordan vi tenker, hvordan vi oppfører oss

Hva har vi opplevd forut for våre handlinger

Hvorfor er jeg den jeg er

Hvorfor gjør jeg og reagerer jeg som jeg gjør

 

Jeg synes mennesket er en fascinerende studie

Noengang også skremmende

Det er så mye jeg ikke forstår

Jeg skal ikke forstå alt

Det er ikke min oppgave

Jeg er en observatør, jeg skal lære

 

Vær ikke redd for å stå frem selv om du er annerledes enn de rundt deg

Tør å stå i din egen kraft og vis oss hvem du er, så kanskje tør vi og

Mariann Sæther Tokle

www.facebook.com/Lillasjel

Det er ikke bestandig enkelt å være en sjel og et hjerte i en menneskekropp

Det er og et element til som heter hjerne

Hadde vi alle snakket fra hjertet, hadde det nok vært fredelig på jorden

Vi er her for å lære

Vi skal lære å omforme mørke til lys

Da trenger vi det mørke også

Hvis ikke hadde vi ikke visst å finne lyset

Det gode, det varme, kjærligheten, omsorgen, gleden

 

Jeg tror jeg har en oppgave

Det er den jeg er midt i studiene til

Det er omfattende studier

Det er livets skole

Spennende er det

 

https://www.facebook.com/nybs.no

 

Akkurat nå står jeg på en bakketopp og ser vidt utover

Veien ser lett ut akkurat nå

Jeg ser det er en sving der fremme

Jeg undres på hva som er bak den

Det er og en liten høyde der

Den skal jeg hoppe ned fra

Jeg har et prosjekt på gang som krever at jeg henter frem motet mitt

Jeg risikerer å falle

Ikke så veldig høyt, men litt

Den risikoen må jeg ta

Jeg kan ikke hele tiden kun observere

Man må og handle

Man må ta mot til seg og kaste seg ut i livet og satse på at det finnes noe å stå på der

Det er fin utsikt fra bakketoppen

I dag

 

www.facebook.com/Akvareller

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg