LITT ER MYE MER ENN INGENTING

I de årene helsen har gitt meg utfordringer, har jeg hatt et motto

Litt er mye mer enn ingenting

Ofte når noe er kjedelig å gjøre eller man ikke har ork, da kommer man ikke i gang

Det er så tungt at man orker ikke tanken

Man finner på alt mulig annet bare for å slippe unna

Det er da dette mottoet er så fint

 

Gjør du bittelitt så er det så mye mer enn ingenting

Om du vasker et gulv istedet for alle

Om du legger sammen noen klær istedenfor hele haugen på en gang

Om du finner 5 sokkepar som hører sammen

Om du luker en fjerdedel av blomsterbedet

Om du vasker to kjøkkenskap

Har man bare gjort bitttelitt ,da da er det mye enklere å gjøre mer

Eller man kan la være til neste dag

Men legger man sammen litt og litt og litt så blir ting gjort

Hvis man sitter og tenker på hvor tungt det er , da blir ingenting gjort

 

Uansett hva du har å gjøre

Del det opp i delmål hvis det føles vanskelig

Se ikke for deg hele oppgaven i en gang

Men ta for deg bit for bit

I dag

 

6 kommentarer
    1. Så rett. Et steg av gangen så kommer man da i mål til slutt.
      Det som er viktig oppe i alt er jo at det er ens eget mål som blir nådd. Ikke alle andres.
      Jeg løper med fire føtter til tider virker det som om. Batteriet er litt rart….

    2. Dette prinsippet har jeg også praktsert med stort hell i perioder 🙂 En stund hadde jeg som motto å rydde en ting og å kaste en ting hver dag 🙂

    3. lulltove: Den ideen skal jeg adoptere, for jeg kommer ikke i gang med å rydde kjelleren, men hvis jeg kan gå ned og ta en ting i gangen, ja det klarer jeg godt:) Det blir igangsatt etter ferien

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg