TIDEN HAR KOMMET TIL Å SKRIVE

Jeg kjenner energiene igjen får innpass i kroppen min

Jeg senker skuldrene

Jeg ser for meg et kjegleformet hvitt lys nedover kroppen min

Tiden har kommet til å skrive

De ordene dukker opp i hodet mitt

Tiden har kommet til å skrive

Hmmm, jeg undrer, jeg forstår ikke, men jeg må finne mot til å kaste meg uti det

Jeg kjenner at tiden nå er kommet til å begynne å tro

Tiden er kommet til å begynne å stole på at alt går bra

Jeg åpner blogg.no, klikker på post, som er nytt innlegg og begynner å skrive


 The golden moments in the stream of life rush past us and we see nothing but sand; the angels come to visit us, and we only know them when they are gone.
~George Elliot
Art © Nadezhda Sokolova

Jeg aner ikke hva som skal skrives

Jeg aner ikke hvilke ord som kommer

Av og til må  jeg bare tørre å slippe meg

Jeg må tørre å legge all tvil tilside

Alle unnskyldninger, alle blokkeringer inni en, jeg må la dem gå

Jeg må tørre å kaste meg uti det uten å vite

May the gratitude in my heart
Kiss all the universe
~ Hafiz
Rivers in the Ocean

 

Man kan ikke ha sikkerthetsnett rundt seg til enhver tid

Noen ganger må en tørre å slippe taket

Man må tørre å sette en fot foran den andre og stoler på at det blir riktig

Wow, hvor er vel det vanskelig

Det å tørre, det å slippe taket og kaste seg uti det, uten å vite

Vi vil så gjerne ha trygghet

Vi vil ikke ta feil

Vi vil ikke bli lurt

Men vi kan ikke stå på stedet hvil hele tiden heller

Da skjer jo ingenting

 

Jeg vil ikke være i fengsel

Jeg vil være fri

Jeg vil ut, ut i livet

Jeg vil lete, jeg vil finne, jeg vil leve, jeg vil tro

Tro på hva

Det vet jeg ikke

Jeg vet bare at jeg må tørre å sette den ene foten foran den andre og ta stegene ut i det ukjente

Hvis ikke får jeg aldri vite hva som er der

Da står jeg på stedet hvil

Jeg vil ikke være i fengsel

Jeg vil være fri

I dag

 

Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

Let our souls turn into a mirror
longing to reflect the essence of Beauty.
~ Rumi

Begge bildene er i dag hentet fra siden

Rivers in the Ocean

15 kommentarer
    1. Min matgale verden: Tusen takk. De var så rar de ordene der, de kom etter en ny aha opplevelse med egen utvikling og når jeg skrev dem følte jeg egentlig ikke noe for dem. Når jeg leste dem i dag, (skrev dem i går) gikk det opp noen lys her og jeg ble rørt. Noen ganger er det så rart, for du vet så mye inne deg som du ikke vet utenpå:)) Nå føler jeg formelig hvordan ordene strømmer på:))

    2. Hei,hei 🙂
      Jeg eksperimenterer litt og noen ganger gir det forbløffende resultater.
      I det generelle alternative er tanken “å finne noe som er større enn seg selv” og helst da i seg selv,det er ikke alltid like enkelt og for mange vanskelig å forholde seg til,da man ikke vet hva dette “noe større” er for noe.
      Så,for å gjøre ting lettere for meg selv de gangene jeg er usikker (på utfall av situasjoner),ikke vet riktig hva jeg skal gjøre eller hvordan (skrive osv.) Gjør jeg følgende :
      Jeg sier til meg selv at jeg må finne noe i meg selv (ikke som er større enn meg selv) men større enn den situasjonen jeg befinner meg i (nå).Og svaret på det er noe alle kan forholde seg til,og som er helt sant.Større enn situasjonen er at jeg våknet i dag ved mine fulle fem,jeg puster,jeg ser jeg hører,jeg kan snakke å gjøre meg forstått,jeg har min høyre hånd til å skrive med osv.
      Alle disse tingene sammen eller hver for seg er alltid større enn enhver situasjon man måtte befinne seg i og med den tanken kan man gå ut i verden og møte hva som helst.
      Det er bare snakk om å være bevisst – og er man bevisst er det ikke grenser for hvor mye i vår vei som bare “fikser seg av seg selv”…Også det å skrive og hva man skal (tørre) å skrive om.
      Ha en fin søndag 🙂 Hilsen synskepeggy.

    3. Du vet det kanskje allerede selv, men det du gjør er at du kanaliserer ned beskjeder til deg selv, og andre som trenger å høre nettopp de ordene og de traff meg midt i hjertet i dag. Føler meg som i et vakuum om dagene.. Vil si at det du gjør er å ta ned automatskrift:)

    4. Mariann Eikelia: Jo, jeg er nok klar over det,har bare ikke sagt så mye om det, noen ganger er jeg flink og tar det ned ordrett, noen ganger blander jeg mellom eget hode og det som kommer. Jeg må nok trene på å få det korrekt.Jeg merket det godt med akkurat denne teksten for den kom egentlig i går og jeg følte ikke så mye for den, men når jeg leste den i dag, så ble jeg rørt, da visste jeg at den var dypere enn jeg trodde. Det er veldig spennende. Jeg har blokkert meg selv igjen en stund og det løsnet igjen i går, så med denne som kom i går når det løsnet, så har jeg skrevet 5 på rappen:)) Jeg har sagt at ordene kommer dalende og de gjør jo det,hihi. Skal tro hvem de er fra. Noen av dem, blir litt sær, spesielt den siste så langt, den heter forholdet mellom deg og meg:) Jeg leser dem, og synes de blir litt rar, men så er det det med å tørre og stole på at det blir riktig og jeg får meg ikke til å endre dem heller:)) Har du noen formening om hvilke kilde de kommer fra, jeg har en aning, men vet ikke helt

    5. Oppdaget bloggen din i dag, og takknemlig er jeg for det. Det er rørende å lese dine ord fra hjertet/ditt høyere selv. Jeg har bare lest et par innlegg foreløpig. Det som rører meg er at de er så ærlige, og tar opp ting som helt sikkert mange bærer inni seg. Uten å ha lest noen kommentarer her, tror jeg du gir hjelp, håp og trøst til mange som leser. Så har jeg følt meg litt alene i bloggverdenen, etter at jeg begynte å blogge ord og bilder fra sjelen og hjertet i år. Jeg har lett og lett etter likesinnede, så din blogg vil jeg følge :). Liker også din fb side 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg