SPEKESILD OG KÅLSTUING

Ja, mange rynker nok på nesen når jeg sier spekesild.

Det er nok ikke den fisken det selges mest av på butikken og det blir nok ikke dette blogginnlegget jeg får meste lesere på.

Men nå er jeg av gamlesorten da, som liker spekesild en gang i blant.

Sett på poteter og kok kål

Silden vannes ut ca 3-4 timer i halvparten melk og halvparten vann

Rå løk hører til

Når kålen er kokt, deler jeg den med kniven rett i dørslaget, her skal det være lettvint

Lager hvit saus med jevning og salt og pepper, voila kålstuing

Husk rødbeter eller sylteagurk og flatbrød med SMØR. Nam

Hvis du ikke spiser opp all silden, del den i biter sammen med løk og rødbeter, ha på litt rømme, litt majones, litt pepper og spis den som salat på brødskiva. Kjempegodt

Jeg hadde 2 fileter pr person og det spiste vi opp så ikke salat på meg denne gangen

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20973108)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20973108)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

4 kommentarer
    1. Det sitter ei her i stolen som rynker på nesen og grøsser, bare med tanke på sild… Jeg hadde foreldre som elsket sild. Etter at mamma ble igjen alene så hadde hun lagt silden i en sånn hvit blanding. Jeg trodde det var en skål som var skitten som sto i bløt, så jeg tømte alt i vasken. Skal si jeg ble lang i maska når fisken ploppet ut, hehehe!! Jeg har smakt det, men det blir nok aldri noen favoritt!!

    2. Vera Lynn: Hehe, nei det er nok mange som har mange dårlige minner om sild:) Jeg måtte le, for en jeg kjenner blir så sulten av matbloggene mine så jeg får ikke snakke om dem, men nå skrev hun at denne ble hun ikke sulten av,hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg