I GÅR VAR DET ET VANSKELIG VALG SOM MÅTTE TAS

Liver er jo ikke bare enkelt ,det er noe de fleste har fått erfare

Hele tiden står vi overfor valg, noen ganger små, enkle, andre ganger større

Jeg holder fortsatt på med prosjektet mitt med å være stoffkiftemedisinfri

Det er 8 mnd nå uten medisin

Prøvene har bedret seg mm for mm, med sneglefart

Jeg er blitt utålmodig

 

De siste 4 ukene har jeg vært elendig form

Jeg har hatt minimalt med krefter

Det jeg har måtte gjøre av oppgaver,det  har kostet meg mye viljestyrke

Jeg har gravd dypt for å finne den mange dager

Et par ganger i uken har jeg klart å gå meg en tur

Ellers er det blitt opp til postkassen

3 pauser for å vaske et gulv

 

Jeg har spekulert på årsaken, men ikke kommet til noe konklusjon

Jeg har vært usikker på veien videre

I går fikk jeg svar på nye prøver, og stoffskiftet har blitt kraftig forverret

Prøvene som skal under 4,2, de som ved forrige måling hadde kommet til 11,6, hadde nå hoppet tilbake til 21,6

Ikke så merkelig at man har vært i dårlig form kanskje

Jeg sa da F… I H….. høyt og tydelig

Jeg hadde heldigvis min gode chattevenninne på fbtråden og fikk ut litt frustrasjon

Hva i H….. gjør jeg nå

Gir jeg opp

                  

Jeg spør kroppen: Hva gjør jeg nå da?

Svaret kommer i form av en setning jeg vet jeg har lest i en bok

Hva har du gjort de siste som har fått kroppen din til å reagere sånn

Tenke tenke

I sommer 2 pencillinkurer, tøft for kroppen ja, den er svak fra før

2 legebesøk, pluss sykehusbesøk sammen med din mor, som du vet tapper deg så mye at du sitter på en stol i 2 dager

Psykisk/fysisk stress er gift for lavt stoffskifte

En tur til gynokologen der vedkommende kvinnemenneske hadde skattejakt i livmoren  en halv time uten bedøvelse for å finne igjen en hormonspiral på avveie, hvor jeg etterpå fikk beskjed om at ja, det var jo mer som en fødsel, og du får ikke lov til å reise deg, for du er likbleik. Et glass vann og ja , nå har du litt farge på nesetippen. Vi anbefaler deg ikke å kjøre hjem selv og heller ikke ut på noe storshopping. Ta det med ro

Ja, formen var vel ikke akkurat på topp etter det heller liksom

 

Da kommer valget

Hva gjør jeg

Positiv eller negativ tenking

Hvordan påvirker det oss

Jo, tenk ,har man evne til å tenke positivt vil det påvirke alle sånne valg

Ville det hjelpe meg å grave meg ned i hysteriet og fortvilelsen

Skulle jeg gi opp

Aldri i verden

Ja, det skal jeg ikke si, det kan hende jeg må gi opp prosjektet en dag

Det er ikke sikkert jeg kommer i mål

Det kan hende legen på mandag sier stopp, ikke mer

Hvis jeg må gi opp prosjektet, ja det blir nok tungt det og

Et helt år

Men du hvor mye jeg har lært om hvordan stoffskiftet mitt fungerer, hvordan kroppen min taler til meg, hvor mye jeg kan påvirke med tankekraft

Læring og erfaring er aldri bortkastet

 

Men jeg tror at nå har kroppen sagt fra at Mariann, du må fortsatt ta livet med ro

Du må lytte når du blir fortalt at du ikke skal overdrive

Du skal ikke gjøre som du har gjort i det siste, true deg ut og gå, eller gjøre husarbeid, når kroppen sier at det ikke er bra

Du er ikke lat

Du blir ikke lat heller

Du skal ta hensyn til det du driver med, kroppen din går på laveste giret opp bakkene

Du kan ikke gire rett opp i 4. gir da

Du skal være forsiktig, gi gass veldig sakte og ta et gir i gangen

Noen ganger må du bruke reversen og, eller rett og slett parkere litt                        

                

 Fortsett med de gode tankene, for de vil hjelpe kroppen din fram uansett hvilke valg du må ta

Ta livet med ro

Ingen kan spå fremtiden

Det eneste man kan gjøre er å gjøre sitt beste

Og jeg er bittelitt bedre, i dag gikk jeg tur igjen, selv om det ble bare halve ruten

Litt er mer enn ingenting

Jeg gir meg ikke

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg