NÅR SJELEN SYNGER

I dag har jeg fått lov til å poste disse vakre ordene som Laila Sandbekk har skrevet:

I dypet av min sjel, kan jeg høre det hvisker så stille
Ord, som er så sterke, men og så milde
Sjelen viser meg mitt sanne jeg
Ikke den jeg viser deg

I dypet av min sjel, finnes en visdom som er helt unik
Visdom, som kan gjøre meg sterk og rik
Sjelen viser meg mitt sanne jeg
Men jeg skjuler den for deg

Mitt livs kunnskap er det som får råde for mitt liv
Den skjærer i sjelen som en taggete kniv
Kunnskapen er det jeg viser deg
Det er ikke meg

Laila Sandbekk

 

Dere kjenner sikkert følelsen når noe griper dere i sjelen

Dere kan høre en sang og plutselig reagerer kroppen med tårer i øynene, du får gåsehud og frysninger

Du har jo ikke bestemt at dette skal skje

Det er kroppen som selv sier fra at dette liker den

Det er sjelen din som synger                       

Da han spurte, forklarte hun at ord og bøker var hennes lidenskap, for det brakte menneskeheten nærmere Gud. Dessuten, uten ord kunne ikke den udødelige sjelen synge, og folk ville fortsatt levd nakne i jungelen som ville dyr. Sitat fra boken  Dona Maria av Cecilia Samartin.

http://lillasjel.blogg.no/1349258360_dona_maria_cecilia_sa.html

                     

Lar du deg berøre

Har du tid til å stoppe opp et øyeblikk og se deg omkring

Nyte øyeblikkene der du kan la sjelen din få synge

Det kan være du sitter ute i naturen og ser på utsikten

Det kan være et leende barn

Det kan være et vakkert menneske

Det kan være en sang som får hårene til å reise seg på hodet ditt mens du får frysninger over hele deg og tårene renner

Det er sjelens språk

Lytt mer til sjelen din

Følg hjertet ditt

Da vil du ikke gå deg vill



// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18069322)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg