Vi kan ikke gå veien helt alene

 

 

Mange liker å følge reiseinnleggene mine, andre liker tips til mat.

Nå er ikke jeg hverken reiseekspert eller kokk.

Men jeg vet at variasjon er viktig og deler det som føles riktig.

Jeg deler bare fra hjertet det som dukker opp i hodet mitt.

Teksten på åpningsbildet passer derfor godt

 

Og det å følge hjertet er nok det som er viktigst for meg.

Og det som er hele grunntanken bak bloggen.

Hele tiden følge den indre stille stemmen som rettleder meg.

Ikke den høyrøstede som sitter på skulderen og roper, men den som hvisker med kjærlighet dypt i sjelen.

Dette bruker jeg hele tiden, hver eneste dag.

Hva skal jeg skrive om, hva skal jeg spise, hvem skal jeg ha kontakt med, hvilke oppgaver skal utføres.

 

Mange ser på meg som annerledes og kanskje litt rar.

Jeg bor nå i en liten bygd der ofte annerledeshet ikke bestandig er godtatt.

Men vil noen snakke om meg, så er det ok for meg.

Jeg har til nå ikke opplevd noe negativt og i så fall så bryr det meg ikke stort.

Jeg er den jeg er og den jeg er ment til å være.

Veien dit har vært litt kronglete, men slik må det være.

Man utvikles ikke uten læring og erfaring.

 

Noe av det viktigste for meg, er etterhvert blitt det spirituelle.

Fortsatt er jeg meg, helt vanlig og jordnær, men energiarbeid og spirituell utvikling, er noe jeg ikke kan være uten.

De store guruene snakker om det store skiftet.

Det skulle nå allerede skje 11.11. 2011.

Jeg tror også det er et skifte i bevissthet, men det vil gå over lang tid.

Å snakke om kontakt med de døde for 10 år siden og gjøre det i dag, ja det er en himmelvid forskjell.

Jeg har jo selv gått fra å være ikke troende til å ta ned beskjeder fra de som har gått bort.

Å snakke om healing i helsevesenet var jo ikke tillatt for få år siden.

Nå er det mer og mer vanlig på alle norske sykehus.

Vi begynner å forstå mer bruken av energier.

Og det er min hjertesak.

Forklare på en enkel måte uten at det skal være noe hokus pokus.

 

Før jeg viklet meg inn i utenomsnakk som jeg så ofte gjør, også nå, så var det energier og utvikling jeg skulle snakke om.

Jeg tror nemlig vi mennesker møtes for å utveksle energier, knytte energikontakt.

Det betyr ikke at alle vi møter skal bli våre bestevenner, langt i fra.

Det kan være små, flyktige møter med fremmede, men også møter du kjenner varmer hjertet ditt.

I høst har jeg kjent at noe har skjedd inni meg.

Når jeg føler slikt, er det selvfølgelig ikke noe som kan bevises.

Det er bare en følelse av ny utvikling.

I min verden kaller vi det at vi åpner mer opp healing kanalen vår.

Det er nemlig slik (tror jeg) at vi er i konstant læring og utvikling og det skjer helt av seg selv.

Ikke hør på de som ber deg bruke masse penger eller reise fra alt du har.

Tenk på Snåsamannen og Marcello Haugen, gode healere som var jordnære og fine,

Man får den utviklingen man har bruk for, på den måten som passer en.

Men jeg har hatt noen menneskemøter det siste halve året, som jeg føler er viktige for meg.

Begge har tilknytning til andre land.

 

Den ene er Sissel som jeg møtte i Rhodos i sommer.

Et slikt møte der begge føler seg glade for å ha møttes

Og for meg er det ekstra herlig å møte mennesker som å tør å si det rett ut til deg.

Det er som om man svinger på samme frekvens på et vis.

Men det må ikke være de store varme møtene for å utveksle energi.

Det kan også være små, nesten umerkelige møter, men nok til at man tenker hmmm, hva var det skal tro.

Sissel nevner jeg her, for jeg tror det er ok for henne.

Er du i Rhodos by, stikk innom henne på Red restaurant, midt i byen.

Hun elsker bøker så har du en du er ferdig lest, som du legger igjen, ja da smiler hun ekstra bredt.

Og det slår meg da at ved å legge igjen mine bøker, legger jeg også igjen mine energier og de blir spredt videre.

 

 

Det andre møtet nevner jeg ikke navn.

Dette fordi jeg vet ikke helt om vedkommende synes det er ok.

Hun kjenner meg ikke så godt og hun er kanskje ikke helt der jeg er i åpenhet om det spirituelle.

Men jeg har sagt det til henne og hun var ikke fremmed for det hun heller.

For også for henne var det som det begynte å skje ting etter at vi møttes.

Ting som gjorde at hun la merke til det selv om hun ikke var så kjent med begrepet om energimøter.

Hun har også tilknytning til et annet land.

Et land jeg enda ikke har besøkt og også det finner jeg interessant.

Selv om jeg vet det kan høres rart ut, føler jeg at jeg på et vis skal rundt til ulike land, for å møte mennesker og for å være i ulike energier.
Møtene kan jo være små, som møtet med en gammel mann på Kreta eller en gråtende dame i Spania eller en samtale på en murkant med ei som jobber med hjemløse hunder i Mexico.

Merkelige møter

 

Ofte skjer læringen nesten umerkelig.

Eller åpenbarer seg plutselig og du bare vet inni deg hva du må gjøre.

For meg innebar det blant annet å lukke en dør nå i høst.

Avslutte noe som har vært svært berikende i lang tid.

Så hvorfor avslutte spør du kanskje.

Jo fordi det kjentes riktig og det føltes fint og befriende.

Og jeg vet at det vil åpnes nye dører for ny lærdom.

For slik er denne reisen.

Det er en sterk energi å åpne sinnet ditt for nye tanker.

Og det er ekstremt spennende.

Men det er ikke noe en skal gruble på eller stresse med.

Nå sier stemmen inni meg at nå skal jeg ha ro en tid fremover.

Ting må få falle på plass.

Og du skal lese mer igjen, hører jeg det hviske.

Det blir nok fint, tenker jeg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg