Vi er så opptatt av å finne våre egen sannhet

 

 

Vi er så opptatt av å finne våre egen sannhet

Hva er riktig for meg

Ja, dette er veldig viktig

Vi må finne hva som er der for oss, ikke hva som er riktig for andre

Men vi må ikke gjøre dette alene

Vi er aldri alene

Jeg tror fullt og fast på at vi  kommer fra samme kilden

Noen kaller det Gud, andre kaller det lysets kilde, noen sier universet, engleriket, osv

Jeg er ikke så opptatt av navn

Jeg er ikke så opptatt av beskrivelser av templer av gull og nydelige farger

Jeg er egenltig ikke så opptatt av dit jeg skal

Men jeg er veldig opptatt av der jeg er nå

 

Før var jeg litt opptatt av hvor jeg har vært i tidligere liv.

Noe har skjedd og “min” sannhet er endret.

Jeg tror ikke lenger at sjelen vandrer opp og ned i mange liv, jeg tror den løses seg opp og blir igjen en del av det hele.

Jeg tror derimot jeg “arver” mine forfedres energier, bakover i tid.

Dermed kan jeg også dra med meg deres traumer.

Jeg kan gå inn og lese energiene til alle som har levd.

Ja ta nå ikke dette bokstavelig og si at jeg skal lese hvilket som helst.

Så flink er jeg ikke, men at det er mulig, ja.

Vi leser energier fra både de som har gått bort og de som lever.

Før trodde jeg at jeg møtte igjen mennesker fra alle disse livene.

Når vi nå møttes  igjen i dette livet, ble vi glad for å se hverandre.

Ja, vi blir glad, selv om vi aldri har truffet hverandre før.

Vi møtes og vet at du er et menneske jeg liker, sånn momentant vet jeg det

Dette blir da også endret, hvis vi ikke fysisk har møttes i tidligere liv, men ikke mye.

Jeg gjenkjenner noe i blikket ditt, energiene våre matcher.

Vi svinger på samme frekvens og føler derfor kontakten.

Akkurat som når vi stiller inn radioen for å høre tydelig.

 

 

Men

Det er jo bestandig et men

Vi kan også møtes for at du skal lære meg noe, eller jeg deg

Det kan være ubehagelige ting, så da er vi avhengig av å ikke like hverandre, hvis vi skal lære

En tvillilngsjel trenger ikke være full match med en gang

Man skal kanskje gå hver sin vei et stykke og utvikle seg

Da skal man hjelpe hverandre på veien

Hvem er bedre rustet til å hjelpe deg med de ubehagelige tingene enn nettopp din tvillingsjel

Om man nå tror på tidligere liv, så har jeg full forståelse for det

Det er de fleste i det spirituelle miljøet som gjør det, sikkert 95 %.

Vi har behov for andre mennesker rundt oss

Vi skal ikke gå veien alene

I helgen hadde jeg flere nydelige samtaler med medmennesker

Det er mye lettere å finne sine egne blokkeringer når man samtaler med andre

Det betyr ikke at de forteller deg hva som er riktig

De kan fortelle deg noe som for deg er feil

Ved hjelp av din motstand mot det de sier, får du opp hva som er riktig for deg selv

Vi kommer fra de samme energiene

Vi er et felleskap av mennesker på jorden

Selvfølgelig skal vi ikke gå alene hele veien

Men vi skal lære oss hva som er vår vei

Hvordan vi skal gå den må vi finne ut selv

Det å oppdage hvilke hindringer vi legger i veien for oss selv, ja det er ikke enkelt

Vi tror ofte at nå har det løsnet, nå er jeg i full fart igjen, og så viser det seg at man har bare sett opp et nytt gjerde

De gjerdene er ofte usynlige for oss selv

Da er det så nydelig med disse sjelemøtene som hjelper oss å åpne porten igjen

Jeg er så takknemlig for alle de jeg møter som lærer meg noe

Det går aldri bare en vei

I et sjelemøte har begge glede av opplevelsen

Gjenkjennelsen

Gleden over å møtes

Gleden over å være der for hverandre

Sånn er det i parforhold også

Vi ønsker at den vi bor sammen med, skal være som oss

Hva ville vi lært da

Ingenting

Man kan godt møte sin tvillingsjel i et forhold og gjenkjenne det med en gang og det føles riktig

Men det må ikke være sånn at alle skal møte den eneste rette, der alt skal være solskinn og glede

Min mann og jeg var på hver vår planet når vi møttes

Vi er det innimellom enda, etter 42 år sammen

Enda så irritert jeg kan være noen ganger, ser jeg at det er en berikelse

Jeg ser innmari godt at jeg hadde ikke lært alt jeg skulle lære om meg selv, hvis han hadde vært lik meg

På grunn av hans væremåte, har jeg lært å få det godt med meg selv

Bivirkningen av det er at vi har fått det enda bedre sammen

Du er ikke alene selv om det kan føles sånn

Det blir bestandig sendt deg noen for å hjelpe deg.

Eller kanskje er det sånn at du selv tiltrekker deg de.

Spørsmålet er om du ser det

Ta imot alle med åpne armer og se hva du skal lære av de situasjoner du blir satt opp i

Det er spennende forskning

I dag

 

Lillasjel Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

4 kommentarer
    1. Veldig spennende ja, og hvem vet. Men det som er helt sikkert er at noe er det, og det synes jeg er godt å vite. Klem til deg for de fine ordene 💝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg