Verdens beste verktøy for stressmestring, ja takk

 

Verdens beste verktøy for stressmestring.

Ja, jeg kan ikke påstå det men jeg tror det.

Jeg har ikke stressmestring i kroppen.

Når stoffskiftet svikter, svikter stressmestringen.

Medisinene får ikke erstattet den biten.

I tillegg er kroppen min utmattet, mest sannsynlig av infeksjoner.

Kroppen min stresser seg derfor opp av ingenting.

Nok om det, men så sitter jeg her med verdens beste verktøy for stressmestring

Meditasjon

 

Jeg skriver om meditasjon, jeg prater og demonstrerer.

Men bruker jeg det selv i hverdagen?

Nei

Har jeg ikke tid?

Jo, jeg har hele dagen tilgjengelig.

Og egentlig gjør 5 min underverker.

Først må jeg spise litt, kaffe.

Jeg må spille noen brett på Candy Crush.

Jeg må inn på farmtown og sende noen fly og tog.

Jeg må ihvertfall sjekke post de dager det er, for det kan komme bokpakke

Jeg må chatte litt med venner

Jeg bare MÅ lese ut en bok

Og sånn lar jeg timene rulle avsted.

Noen ganger, særlig på formiddag, er energiene sterke.

Det er som om jeg får healing til samme tid hver dag.

Da kan energiene være så sterk at jeg nesten faller bort.

Men da tviholder jeg på det jeg har i hendene, bok eller iPad og holder meg unna.

Det er umulig å forstå hvorfor.

Når jeg vet at det er medisin.

Det er der gratis, det trenger seg på og jeg har all verdens tid.

Er det mulig å forstå hvorfor jeg stritter imot.

Det er jo bare helt nydelig.

Meditasjon hjelper det Endokrine systemet, roer hjernen og hele kroppen.

Akkurat det jeg sliter med.

Og jeg gidder ikke.

Jeg gidder rett og slett ikke ta imot det som blir gitt meg.

Her i godstolen sitter jeg og nekter å ta i mot

Det er bare så innmari teit.

Og hva sier det om oss mennesker?

Ja for jeg er sikker på at det er ikke bare meg som lar være det som kan gjøre meg godt.

Vi vet hva som skal til, men så lar vi være.

Selv om alt ligger til rette for det og til og med er kun velvære, ikke ubehagelig, bare godt.

 

Ja det sier seg vel selv.

Denne vinteren som blir uten reiseaktivitet, bare hjemme, da skal meditasjonen inn som rutine.

Hver formiddag 10~30 min

Jeg skal starte nå i dag.

Jeg setter på alarm til klokken 11 hver dag.

Jeg må bare ha litt kaffe først og så en tur for å slippe den ut igjen.

Men etter det skal jeg bare.

Jeg skal meditere.

I dag

 

ps. Husk at alle kan å meditere. Det er ikke vanskelig. Lukk øynene, senk skuldrene. Det blir ikke stille i hodet.

Jeg kan legge ved en liten meditasjon.

 

2 kommentarer
    1. Jeg har også masse tid..men ikke “ro”på meg til å sitte helt stille å meditere for meg selv.. Blei med på meditasjonen i videoen din nå.. klarte å sitte i ro (nesten )helt til den var slutt… <3 Ha en fin mandag videre <3

      1. Ja men da er du i gang, det skal ikke mer til, 5 min gjør underverker for en sliten kropp. Har ikke blitt mer med meg enda heller i dag 🙂 Men jeg vet at når jeg gjør det, hjelper det på energien i kroppen min. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg