Velg andre ord hvis du ønsker endring

Mange er som meg.

Vi grubler og grubler.

Tankene er i titusentall i hodet vårt.

Og mange av de er destruktive.

Det er da vi må husk at tanker kommer som ord.

Det gjør ihvertfall det hos meg.

Ord og setninger som kverner om og om igjen.

 

Jeg har lært meg at de ordene må jeg endre på.

Og husk dette er kun mine tanker, jeg er ikke psykolog.

Når de dumme tankene kommer, ja da tar jeg tak i de og bytter de ut.

Jeg bytter de ut med noen som gagner meg bedre.

Er jeg redd for noen som er ute og kjører bil.

Da sier jeg: Å jeg gleder meg til de er hjemme igjen.

Det kan være hardt arbeid, det er ikke enkelt dette.

De går nemlig i loop de tankene, de kommer igjen og igjen.

Men hver gang snur jeg, hver eneste gang.

Jeg gleder meg til de har kommet hjem og samtidig ser jeg dette for meg.

Da fylles kroppen med glede fremfor frykt.

Og så er det pån igjen, om og om igjen.

 

En liten bagatell.

Jeg lagde meg nettopp frokost.

Jeg hadde satt på oppvaskmaskin i går.

Jeg har jo fortalt at jeg er gruelig tiltaksløs.

Det er på det feltet tankene mine for kjørt seg for tiden.

Så begynner jeg: Uff nå må jeg ta ut av maskinen, nei det gidder jeg ikke nå, nå skal jeg ha mat og kaffe og kose meg.

Så tar jeg tak i det jeg nettopp har tenkt.

Jeg bare gjør det, jeg kan ihvertfall begynne litt

Og har man gjort litt, da er veien kortere til litt til.

Så var det unnagjort.

Slik må jeg holde på hele dagen for å motivere meg selv, til små ting andre ikke tenker over.

 

Det er mitt og du har ditt.

Uansett hva det er du har en utfordring med, jobb med ordene.

Bytt ut de som ikke hjelper deg.

De som bryter deg ned.

Se for deg at du er sjefen som skal motivere dine ansatte.

Forvent ikke toppresultat momentant.

Det må jobbes jobbes jobbes

Men jobben med de positive ordene er mye hyggeligere for kroppen.

Du vil føle det bedre og ved det, vil også de negative bli lettere å hanskes ved.

Du vil da føle mer mestring.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg