Vær den type menneske som du selv ønsker å møte

 

Greier vi det

Være så bra at vi ville ønsket å møte oss selv

Og går det i det hele tatt an

Stiller vi større krav til hvordan andre skal oppføre seg, enn vi gjør til oss selv

Det er ikke så enkelt å analysere seg selv.

Jeg vet og at å endre seg selv egentlig er ganske umulig, eller er det det

Jeg tror det eneste vi kan endre er våre egne reaksjonsmønstre.

Det sies at ord ikke har større makt enn det mottakeren gir dem.

Det er noe av utfordringen her.

Vi har triggere som setter i gang følelsene i oss.

Vi har hver våre sårbare punkt som vi treffer med en pil midt i blinken, hos hverandre

Det som sårer meg, vil nemlig ikke såre deg

Du  har andre triggere

Hvis noen sårer deg så er det kun fordi du selv tillater at det sårer.

Du tillater at den følelsen får ta bolig i deg

Det eneste du kan endre er hvordan du selv reagerer på budskapet de kommer med.

Du skal heller være takknemlig for at du får disse triggerne

De er nemlig kjempebra hjelpemiddel

Du kan bruke dem for å  lære deg selv å kjenne

Hvis jeg blir veldig lei meg over det noen sier til meg, da må jeg spørre meg selv hvorfor

Hvorfor blir jeg så lei meg

Hva er det jeg har opplevd før som gjør at jeg reagerer sånn

Kjenner du deg selv

Vet du selv hvem du er og hvordan du vil være

Greier du å analysere din egen væremåte

Hvis du vet inni deg at du er det mennesket du selv ville møte

Da kan ingen forlange noe mer av deg

De som sårer deg vil nemlig møte et annet menneske, nemlig en som er lik seg selv

Dette må vi kanskje tenke litt på

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg