Ute i siste liten

Det regnet noe grenseløst i går kveld.

Jeg sa kjære vene, la det bli fint i morgen.

Og se hvor vakkert det ble.

 

 

Jeg var reisesyk i hele går.

En diger betongklump i magen.

Men nå prøvde jeg en ny taktikk.

Jeg sa, ok, du er der men vet du, jeg bryr meg ikke.

Jeg er helt likegyldig.

Du får bare være så ubehagelig du vil, men du greier ikke knekke meg.

Jeg vet du er helt ufarlig.

Jeg har hatt verre dager enn å gå rundt med en klump i magen.

Slik fortsatte jeg utover dagen og kvelden.

Når jeg la meg, sa jeg at dette er jeg helt likegyldig til.

Og jeg sovnet momentant.

Var våken noen ganger, da sa jeg bryr meg ikke og sovnet igjen.

 

 

Og i det jeg skulle dra, byttet jeg bok.

Ikke alle kan forstå

Jeg kunne ikke dra på 600 sider.

Dessuten blir det ikke lest mye.

Jeg blir togsyk, det rister jo noe så innihampen.

Den siste boka om Fiona fra den lille øya Mure, blir bra

Lesestabel september 23, Romaner som har ventet

 

 

 

 

 

Ute i siste liten i dag.

Ja, det begrepet kan nok variere fra person til person.

Det har jo vært så mye styr med den billetten min.

Stressdag, men kos også

Plutselig ble den borte i Enturappen.

For så å dukke opp igjen.

Men det står på Sj sine sider at toget skulle gå 8.20 istedetfor 9.25.

Jeg kom på stasjonen klokka 8.

Er ikke det i siste liten, sier du?

Jo, for meg er det det, minst 30 min før er passe for meg.

 

 

 

Og vet du? Der var det allerede kommet noen.

Og de var like reisesyk som meg.

Og vi stod der sammen og var nervøs for at toget ikke var på plass.

Jeg var så happy for at det ikke var bare meg som var tullerusk.

Jo, vi så det stod lenger borte, men ville det komme til oss?

På perrongen hadde de ikke byttet tid på tavla, så folk var ganske forvirret.

Men til slutt var det i siget.

Man er ikke så vant til kollektivtrafikk, her på landet.

Vi kjører bil dit vi skal og parkerer utenfor.

 

 

 

Det kommer turistskip i dag som skulle med det toget jeg egentlig skulle ta.

Cruiseturistene tar tog tur retur Bjorli, for å se Romsdalen.

Vel, det får de ikke i dag. Det toget er innstilt.

 

 

 

Det var toppen 10 personer på toget.

De hadde prøvd å endre billett fra 7 toget, som er innstilt, men de fikk ikke seter, for det var fullt.

Haha

 

Det var sikkert en usynlig med på turen i dag også.

Konduktøren fortalte at alarmen gikk på toalettet, men der var det ingen.

Sikkert et spøkelse, sa han.

Jeg lo og sa at jeg kan ta det med meg videre jeg.

Det var han glad for. 😂😂

 

Han sa det konduktøren at det har vært utrolig mye tull.

Jeg var litt bekymret for neste tog, for jeg må vente en time lenger enn jeg skulle.

Har jeg samme sete, skal tro?

 

Kom en time før og må vente en time lenger.

3 timer skal jeg sitte her på dette hyggelige venterommet med de gode stolene.

Han sa at hvis jeg ikke kom med det toget med billetten min, ja da skulle jeg rope så skulle han komme.

Det er så mye styr må sa han så de orker ikke bry seg med hvilken billett du har.

Og klumpen i magen, den ble borte på vei til toget.

Og jeg har med meg vann og niste.

 

 

Og se hun som sitter der og er sur.

Hører du hva hun sier?

Hva? Skal jeg ha barnevakt nå igjen?

Nå må det snart være nok.

Neida, ikke nok, du har det så bra så.

Trondheim neste

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg