Tullerusk i hodet, stresset i kroppen og full av forventning

Ja, jeg føler meg superstresset innvendig.

For det første er det fortsatt ferie her.

Mandag trodde jeg det var lørdag, i går var det fredag og i dag er det igjen lørdag.

Lørdag var det forrige torsdag også.

Beklager bildet forresten.

Ja, jeg er nydusjet men har ikke fått sminket og stylet meg opp til en sånn perfekt selfie.

Jeg prøvde meg på trutmunn, slik de store influensere bruker, men er litt usikker på om jeg fikk det til.

 

Formen stiger her og det gjør meg stresset.

Det er noe rart som bobler inni meg.

En blanding av nervøsitet og forventning.

Jeg har så mye som skal skje utover høsten, bare morsomme ting.

Og tenk hvis jeg får være så frisk som jeg var i sommer.

I mai, på Rhodos, sprang jeg nesten fra gutta.

De så bare en støvsky bortover veien.

Nesten slik som Beppe stankelbein, når hun tar avgårde.

 

Jeg funderer på om jeg har funnet årsaken.

Men jeg kan ikke være sikker.

Og jeg vil ikke prøve å forske mer, før jeg får en rolig periode.

Og jeg er så livredd for å ta feil og falle ned igjen.

Å få smaken på å være friskere, for så å falle tilbake, er bare så innmari deprimerende.

 

Det begynte i fjor høst med skjedeinfeksjon og deretter urinveisinfeksjon.

Jeg er jo “gammel” dame, så slike plager er vanlige.

Det rare er bare at jeg kjente på at noe var galt hele vinteren.

Lite energi er jeg vant til, men det kjentes ut som urinveisinfeksjon, men urinprøven var fin.

Over jul, var det mye smerter og ny pencillinkur, for det kunne være nyrebekkenbetennelse.

Jeg spiste derfor mye antibiotika.

Så ringte en venn, som jeg kjenner gjennom Arthur Findlay spiritual college.

Jeg var litt nede og øste ut hvor sliten jeg var.

Jeg forteller at jeg bruker vagifem stikkpillere.

Jeg har ikke tatt østrogen under overgangsalderen, men stikkpillene virker kun lokalt i skjeden.

Så sier hun at når hun brukte dem, fikk hun problemer, hun tålte de ikke.

Og husk, dette er viktig, hvis du bruker de, ikke slutt,  fordi jeg kanskje ikke tåler de lenger, for jeg vet ikke om det er tilfelle.

 

Jeg gikk over til salve istedetfor, et par ganger i uka.

Så dro vi til Rhodos og jeg var i bedre form enn på årevis.

Jeg hadde en periode etter at jeg kom hjem, der jeg var sliten, men husker ikke om jeg brukte noen av stikkpillene da.

Jeg fortsatte med salve, dro på cruiseferie og fungerte fint.

Jeg var tidligere våken om morgen, oppe lenger om kvelden.

Vi kom hjem og jeg hadde time med gynokolog.

Han så ikke noe annet galt enn muskelknuter og de har jeg hatt i årevis.

Så sier jeg at jeg lurer på om jeg ikke tåler stikkpillene, at jeg blir sår av de og har gått over til salve.

Det er flere som blir sår av salven,  sier han.

Å ja, sier jeg, da får jeg begynne på igjen da.

 

Etter to behandlinger, blir jeg dårlig igjen.

Det kjennes ut som bunnen faller ut.

Jeg springer på do og må tisse hver time hele natten.

Lymfekjertlene er vonde.

Jeg fryser og er slapp.

Eksemet brer seg utover ansiktet og hodebunn, seboreisk eksem.

Halsen tykner og hode og nakkesmerter,

Det er som om alle slimhinner går bananas.

Jeg tenker at det er et nytt overgangsalderanfall.

Slik går det en ukes tid, jeg blir ikke bra og da slår det meg plutselig.

Jeg sluttet med de stikkpillene før Rhodos en gang, husker ikke akkurat når.

 

Da er forsøket i gang.

Nå har jeg gått uten 1 uke, 2 dager.

Formen er myyyyyyye bedre.

I natt sov jeg fra 00.30 til 6, deretter til 9.

Eksemet er nesten forsvunnet igjen og det er de andre symptomene også.

Nå skal jeg ikke ta en eneste stikkpille.

Legen har bestilt mr for sikkerhets skyld, jeg står på venteliste.

Blir fint å sjekke ut om alt er i orden, men det tror jeg det er.

Jeg skal forsøke igjen, men ikke før jeg har minst 4 uker i ro hjemme.

Takk og lov at jeg ikke fikk time med gynokolog før etter ferien, sier jeg.

Kryss fingrene for meg, vil du?

Jeg kjenner jeg har tårer i øynene av håp om lettere dager.

Å gå og være sliten hele dagen og ikke vite hvorfor, det er ikke gøy.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg