Surmaga gamle kjerring er det du er

 

Surmaga gamle kjerring er det du er.

Ja du lurer vel på hvem jeg snakker om da,

Hun på bildet over her, er jo så veldig blid.

Dette bildet er tatt av ei venninne når vi var i Alicante på ferie.

Det ser jo ut som rene idyllen, ikke sant.

Men bildet kan lyve for det for med seg kun øyeblikket.

Forut for dette bildet var jeg nemlig dritsur.

 

Hvorfor?

Nei, det husker jeg ikke.

Kanskje var det bare at de ville ta et bilde av oss med fullmånen bak.

Mer skal det ikke til, hvis jeg er i det negative hjørnet.

Jeg har nemlig mine øyeblikk der jeg er ei surmaga gammel kjerring.

Da er jeg gruelig negativ til det som ikke går slik jeg ønsker det.

Det er jo helt greit hvis noe faktisk må tas tak i, men jeg kan henge meg opp i noe som absolutt ikke er noe å bry seg om.

Ja faktisk noe som ikke er min sak i det hele tatt.

 

Dette bildet viser egentlig sannheten.

Jeg var sur.

Heldigvis var det bare ett bilde der jeg var sur.

Det går som oftest over raskt, jeg er faktisk mest blid.

Men innimellom grubler jeg på noe og har vansker med å gi slipp på det.

Jeg blir da ei surmaga gammel kjerring, som går og grubler.

Særlig reagerer jeg på løgn og falskhet.

Når jeg vet at noen ikke er ærlige, da blir jeg irritert inni meg.

Egentlig hvis jeg skal være helt ærlig, mener jeg jo at det er jeg som gjør alt riktig.

Ja er det ikke sånn kanskje?

At det er vi selv som vet best?

At livet hadde vært enklere hvis alle var som vi mener de vil være.

Ja nå er jeg sikker på at det er flere som tenker det samme.

Ja de som kjenner meg, tenker nok heldigvis at ikke alle er som henne.

Ja for det er det som er virkeligheten, er det ikke.

Vi ser ulikt på situasjoner og vi har ulik oppfatning om ting.

Det er slik det må være.

Fordi om jeg mener jeg har rett, mener noen andre jeg har feil.

Og i de fleste tilfeller må vi slutte fred med det.

Selv om jeg ikke er noe god til det, helt ærlig har jeg noe å jobbe med der.

Tenk på hva du selv gjør, hvordan du selv vil fremstå og la så andre være som de vil.

Enkelt, nei, men nødvendig.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Koselige bilder. Det som har slått meg mange ganger er at “kjerringer er sur” , men menn de sier sin mening. Merkelig at det skal være så kjønnsdelt. Man må si fra når de ikke er i orden/man reagere på ting og tang, gjør man ikke det kan man heller ikke forvente en forandring 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg