Sur og grinete kjerring

Å skulle skape dagen god, kan noen ganger være en skikkelig drittjobb.

Jeg er ganske så sur og irritabel på morgenkvisten.

Og skylda gir jeg jo til alle, jeg “møter”.

Ja, for jeg møter den ikke, jeg bare leser det de skriver.

Og deretter irriterer jeg meg noe så inn i granskauen.

Til slutt kjenner jeg det koker inni meg.

Til og med katten har rømt, så sur som jeg er.

 

 

Har du hørt noe så teit.

Den eneste jeg ødelegger for, er meg selv.

Men noen morgener er sånn.

Og det er ingens skyld.

Det bare er sånn.

Kroppen er ikke helt våken og klar for dagen.

Når jeg får en time på meg, kaffe og litt mat, så blodsukkeret stiger, så stiger humøret også.

Heldigvis.

Men……jeg har et valg.

Jeg kunne latt irritasjonen vokse.

Jeg kunne grublet og spunnet på uenigheter og irritasjonsmomenter.

Men jeg har innsett at det er kun jeg som kan skape meg en god dag.

Derfor må jeg trå til og gjøre en innsats.

 

 

For det første er det sol i dag.

Jeg kan sitte ute.

Bare det er egentlig nok til å bli blid.

Jeg leser en god bok, som skal leses ut, før jeg skal i gang med den nyeste Jussi Adler-Olsen.(leseeksemplarer)

Når humøret stiger litt, kan jeg rose meg selv for å ha gjort klar presentasjonen av septemberlesestabelen.

Jeg skal i gang med å se igjen høstkatalogene.

Jeg tenkte jeg kunne samle flere av de i en blogg, så kunne dere bla i de og se om dere fant noe spennende, men ikke alle har sluppet nettkatalogene sine enda, så det er litt tidlig.

Jeg har regnskap jeg skulle tatt tak i, men er usikker på om humøret blir så bra, haha.

 

Om to dager, kommer de minste gullklumpene til bestemor på besøk.

Det gleder jeg meg veldig til.

I november skal vi ned og besøke dem og tenk de kommer hit i jula.

Det er gleden sin det.

Jeg har så mye å glede meg til, at bare tanken på det, får humøret til å begynne å stige.

Det er nemlig et knep det.

Er du litt nedstemt, lag deg en liste over det du har å glede deg over.

Den gledesfølelsen gjør at hjernen produserer lykkehormoner og du vil føle deg lettere til sinns.

Kombinerer du det med å skrive ut frustrasjonen, da er det gode hjelpemidler.

Ja, for jeg orker ikke å være sur, det er altfor kjedelig

Nå har jeg skrevet skyene bort fra himmelen.

I dag

 

3 kommentarer
    1. Det er ikke greit når dagen starter sånn, men godt når det går seg til etter en stund. Sjelden jeg er i dårlig humør om morgenen, litt irritabel kanskje 🤔 Vi har også sol i dag, og i skyggen har vi +18C akkurat nå. Blir nok til at jeg setter meg ut etter hvert, men først skal jeg så litt mer kattegress til pus og stelle litt om blomstene mine. Håper resten av tirsdagen blir god, klem 🤗

    2. Ettersom Vinja er innepus får hun ikke spist gress på vanlig måte, så jeg kjøper poser med kattegress hos Plantasjen og sår i et minidrivhus som står på benken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg