Spekeskinke prøver å bli grønn


Når vi skulle på ferie, hadde vi en åpnet pakke spekeskinke.

Den la jeg i fryseren så, den ikke skulle bli ødelagt.

Nå så jeg at den begynte å tørke og fant ut at den måtte brukes.

Jeg fikk også noe asparges på Rema for de kunne ikke selge den for noe av den, begynte å bli myk.

Jeg plukket ut det som kunne brukes.

Først surret jeg en purreløk, en champignon og en stengel rosa stangselleri.

Grønnsak-kasse nummer 9

Så har jeg i litt mel og sper med fløte og vann.

 

Broccoli kuttes i buketter, asparges i biter, skinken skjæres i strimler.

Ikke ha på salt, for skinken er salt. Men pepper er fint.

Så har jeg dette i sausen, lar de koke noen få minutter til broccoli er passe.

Servert med kokte poteter, ble det veldig godt.

Både asparges og skinke er reddet fra å bli kastet.

Misdion completed.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg