Snø ute, snø inne

 

Snø ute, snø inne.

Nei det er vel ikke slik sangen er.

Der er det sol ute, sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet.

Men det er vel ikke akkurat slim hver dag, er det vel?

Noen dager er det litt snø både ute og inni oss selv.

Irriterende er det vel ikke.

Hvorfor kan det ikke være sol inni oss hele tiden?

 

Det er egentlig ikke noe å fundere på.

Selv om vi bor i et av verdens rikeste land, blir vi nedstemt.

Nå for tiden synes jeg det er mer som en jojo.

Vi lengter jo etter det normale.

Plutselig ser vi at det normale er det beste,

Vi vil ha friheten vår tilbake.

Den ene dagen er det oppløftende, den neste dagen er det nedtrykkende.

Vi svinger som en jojo føles det ut som.

 

 

Så hva gjør vi.

Jo vi prøver så godt vi kan hver eneste dag å bevare gleden og optimismen.

Irritasjonene flagrer rundt på Facebook.

Det prøver jeg å holde meg langt unna.

Jeg vet nemlig at det gagner meg slett ikke.

Da ødelegger jeg kun for meg selv.

Vi mennesker er ulike.

Hver og en av oss gjør helt sikkert noe som kan irritere andre.

Vi kan hakke på hverandre hvis vi ønsker det.

Men hva oppnår vi.

Jo vi ødelegger vår egen dag.

Vi får nemlig ikke endret andre, kun våre egne reaksjoner.

Og selvfølgelig synes vi jo alle at alt ville vært bedre hvis alle sa og gjorde som oss.

Vi har vel ikke noe noen kan irritere seg over?

Tja, er ikke helt sikker på det.

Gleder meg til solen skinner igjen jeg.

Om så bare inni meg selv.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg