Simon Sebag Montefiore, Rød himmel 

 

 

Simon Sebag Montefiore, Rød himmel 

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Bra skrevet bok men ikke en bok som passet meg for det var stort sett handling fra slagmarken når tyskerne gikk inn i Russland.

Jeg tåler å lese om krig men det ble for mye krig for meg men ikke noe galt med boken.

Det har kun med meg som person å gjøre, hva jeg liker å lese.

 

 

Rød himmel er en fengslende historie om lidenskap, mot og overlevelse hvor bedrageri er en konstant følgesvenn, og døden bare et hjerteslag unna.

Fengslet i Gulag for en forbrytelse han ikke har begått, slutter Benya Golden seg til en kosakkisk straffebataljon og blir overtalt til å kjempe mot nazistene. Han melder seg til det russiske kavaleriet, og på en varm sommerdag i juni 1942 blir han og hans medsoldater sendt ut på farlige oppdrag på motstandernes jord. Benya innleder et begjærfylt forhold til en italiensk sykepleier…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg