Rolige dager er godt

 

Du verden hvor glad jeg er i rolige førjulsdager.

Ja, rolige juledager også.

Når ikke noe haster og man hviler når en vil.

 

 

Ja for jeg er heldig.

Jeg har en snømåker på heltid.

Det har ikke kommet så mye her, ca 20 cm

 

 

De var ikke helt tørre klærne på snora, så de får henge litt til.

I dag har jeg gjort kontorarbeid.

Det vil si gjort ferdig bokbloggene for lesestabler i januar og februar.

Ja for selv om jeg drar på ferie, vil jeg gjerne ha ut lesestabelblogger.

Fordi jeg liker det selv og fordi mange andre liker dem.

Jeg har også begynt å se på hvem som kommer øverst på favorittlisten i år.

 

Det ble toretters til middag.

To retter basert på rester.

Det ene var en gryterett med bønner,  sammen med potet fra helga.

 

Det andre var fiskesuppe,  lagd av kraften jeg brukte til å koke blandaball.

BLANDABALL

3 små fiskestykker, (to laks, 1 torsk), to små gulrøtter, en liten løk og ei pk persille som tenkte på å forlate oss. Fisken fikk jeg på butikken for en stund siden, for den var så tørr at de ikke kunne selge den. I suppen var den grei nok

og en fløteskvett, utgått på dato.

3 blandaballer og resten av potet, forsvant inn i fryseren, så vi kan ha stekt ball i romjulen.

 

Kjempegod ble den.

Litt igjen, til lunsj julaften.

 

 

Så har jeg lagd brente mandler med kajennepepper.

To porsjoner som jeg lagde samtidig.

Jeg vil ikke ha for stor porsjon å røre i, derfor to.

Og var jo lurt å ta de samtidig.

Den ene var litt tregere så det passet akkurat.

Nam, det er farlig  godt.

Og hardt for magen også.

 

Nå må jeg ha en lesestund en times tid ihvertfall.

Så blir det tv.

Og fredag i dag, så i dag er det lov med litt godteri og snacks.

Har litt rød saus igjen fra julebordsriskremen, så jeg kjøpte en liten Fjordlandgrøt, som jeg skal piske litt fløte til.

 

Jeg holder fortsatt på med disse to.

Ja, Skyggekrigen har jeg bare så vidt begynt på.

Det blir ikke tomt i bokhyllene i år ihvertfall.

Prøvde å få tak i et par nye på Bohus, men de var tomme.

Det begynner å bli fullt her, tenker jeg.

I dag

 

Brente mandler med kajennepepper. Det skal noe til å spise bare en.

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ja de så litt stive ut de klærne til tørk – men bare lekkert det! Henge ute er toppers! Jeg har nettopp anskaffet den siste tilJo Nesbø. Gleder meg til den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg