Rhodos, dag 7, mai 2023

Da har vi kommet til siste dag for denne gang.

Det blir godt å komme hjem også.

Det er rart dette, men når man er innstilt på en uke, da vil man hjem etter en uke.

Vi skal gå til Red og spise lunsj, men før det skal vi på Halloumijakt.

Det er er seilbåtrace i dag.

 

Halloumi er en kypriotisk grillost, som vi synes er innmari god.

Jeg kjøpte det til lunsj på Red restaurant en av dagene.

Men det fantes ikke Halloumi på noen av de butikkene vi var innom, men jeg vet råd.

Jeg kan kjøpe på Rema hjemme jeg.

 

 

Pass deg måsefar. Hvis ikke blir det et bad på deg.

 

Neimen, se her da.

Her var en kjenning.

Her står den samme bilen i 2022•

Her er i juli 2021. Tror ikke det har vært noe eu-kontroll på den.

Der borte er hotellet vårt.

Hvis vi kommer igjen, har jeg lyst til å prøve et nytt hotell.

Det er så mye støy her.

Ingen plass der det er rolig og forholdsvis stille.

 

Plutselig ble det fart på gamle gubben grå.

Det var ikke pizza som lokket nei.

 

Jeg måtte trive tak i han og dra han med med meg videre.

 

Stavros og Sissel på Red restaurant.
Vi spiste lunsj her fire av dagene vi har vært her.

Bestandig god mat.

 

Kyllingfilet i fløtesaus med spinat, mandler og tranebær. Nam.

 

Etter å ha sagt farvel til Sissel og Stavros og de andre på Red, tusler vi hjemover.

Da er det morsomt å se hvor mange flotte parkeringer det er her.

 


Siste middag. Svinekjøttboller. Det het gresk kjøttbollesuppe, da sausen var som en suppe.

Og litt lammegryte.

Dessertene var ikke all verden, de er ofte for søte for meg.
Jeg liker de skarpere i smaken, friskere.

 

Det satt en ved bordet og ba så fint.

 

Da drar vi straks hjem.

I dag

4 kommentarer
    1. Jeg kikket litt gjennom bokstabelen din for nå er det min tur. 18 juni drar jeg to uker til Rhodos og må ha med noe lesestoff på stranden…. Vi skal til Althea, har vært i mærheten der noen ganger før. Var dere inne i byen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg