REISEBREV. FØRSTE TUIFLY TIL RHODOS, Dag 4

I dag tok vi hoppe på/hoppe av bussen.

Den har første stopp på hotellet vårt.

Det er en rød og en gul buss men det er to ulike selskaper så man kan bruke kun den man har billett på.

12 euro pr person

 

 

Se hvor det blåser på vår side.

Runder man svingen, er det helt stille.

Her er det fullt opp med solstoler.

 

 

Fra stoppet ved havna.
Vi tok bussen hele runden først, ca en time.

Deretter hoppet vi av ved Town Hall, for å gå til Sissel på Red restaurant for drikke og lunsj.

 

Stor kontrast med de gamle bymurene opp mot sykkelparken.

 

Det er mange innganger til gamlebyen.

 

 

Det er fint med en slik busstur for man får sett byen fra mange kanter.

Det er guiding på engelsk med slike ørepropper, men de fikk jo ikke jeg inn i mine ører.

 

 

Dagens spørsmål. Hva heter denne byen?

 

 

Her var det en flott strand.

 

 

Det er veldig tørt her på denne tiden. Vi skulle vært her om våren, sa Sissel, for da er det nydelig.

 

 

Da er vi ferdig med runden og begynner på neste.

Der er rommet vårt.

Endelig kom vi til forfriskninger etter en hard arbeidsøkt.

Og selvfølgelig måtte jeg ha calamaris og de var nydelige.

 

Se på denne søtingen her.

 

Med full mage, dorsk og trøtt, fant vi veien til Kristin.

Hun har bodd her på Rhodos i 40 år.

Hun hadde noen fine kjoler som fristet men jeg fikk ikke presset kroppen inn i de.

Jeg får slanke meg og komme tilbake.

 

Stikk innom og si hei hvis dere er i Rhodos by.

 

 

Typisk gresk. Cruiseskip. Lokale selgere. Ei dame selger broderier. Den orange bilen selger grønnsaker og frukt.

 

Se han som griller dagens fiskefangst.

En tur til havnen blir neste utflukt. Muligens i morgen.

 

 

Her er båtene også brukt som utsalgssted.

 

Og cruisehjertet mitt hopper av glede over at cruiseskipene igjen seiler.

Jeg ser det er lite vasking her i forhold til på cruise hvor de pusser og gnir hver eneste dag der folk ferdes, berøringspunkt vaskes ofte. Her tørker de bare over bordene, ikke armlener på stoler, dører, heis, osv.

 

 

Det var flere slike store “baller” i denne parken. De var fylt med stein.

 

 

Bilde til ære for sønnen som kjører redningsbil.

 

Disse to var bare så søte at de måtte foreviges. Hva de tar bilde av, vet jeg ikke.

 

Der runder vi svingen og er hjemme igjen.

Nå blir det en middagshvil før vi spiser middag og slapper av på balkongen.

Skal tro om vi klarer å holde oss våkne til klokken 23.00 i dag.

6 kommentarer
    1. Så fint å se bilder fra Rhodos. Sist jeg var i “Syden” var på Rhodos 🙂 Kjekt dere har kommet dere ut på reise igjen.
      For meg frister det ikke å reise utenlands enda. Jeg er nok litt for skeptisk med tanke på Covid. Holder meg hjemme dette året også. Kun med småturer hit og dit 🙂
      Kos dere masse videre ♥

        1. Frisk blir jeg aldri, men faren for at jeg har lite antistoffer etter vaksinen er ganske stor. Så venter på svar etter blodprøve.

    2. Nok en flott dag, ser det er mulighet for sommerjobb på mannen om vi skulle forville oss til Rhodos igjen. Havet og båtene, nå må det bli cruise igjen også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg