REISEBREV. FØRSTE TUIFLY TIL RHODOS, Dag 2

Vi slappet av på formiddag i dag, men etter lunsj tok vi taxi til gamlebyen.

Vi har vært i Rhodos by før, men da har vi entret gamlebyen fra cruisehavna.

Nå kjørte sjåføren oss til en annen inngang.

Vi vaset nå rundt der i de trange smugene og gikk oss noe bort i bakgatene.

Vi måtte spørre oss frem igjen.

Det spørs om den personlige treneren lurte meg med vilje, så det ble mer trim.

La bildene tale for seg selv og gi dere en smak av Hellas.

 

 

 

Se den lille spiren som bryter seg vei.

 

 

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpe en av disse og nå kommer jeg ikke til å finne tilbake dit.

 

 

Ikke som i mange av Spanias byer som har flislagte gater.

 

Det var mange sånne bortgjemte hoteller.

 

Etter å ha rotet oss bort, kom vi frem til denne oasen her. Her var det så fredelig og så god energi at kroppen min falt helt til ro. Det var nærmest som en healing å sitte der. Oasis het den lille restauranten og vi vil lete oss tilbake hit en annen dag. Et koselig eldre par så ut til å være de som drev den.

 

Gubben var ikke interessert i å bytte til denne heller. Det er lite biler i gamlebyen, mest mopeder og motorsykler, ganske innlysende siden gatene er så smale.

 

 

Det er dette jeg elsker med ferie. Andre lukter. Andre smaker. Andre sanseinntrykk. Andre språk. Annen atmosfære.

Nydelig.

 

Men mest av alt elsker vi cruise. Det var herlig å se Celebrity Apex ligge i havnen i dag. Nå har cruiseskipene begynt å gå igjen. Det skipet vi skulle reise med, som også er et Celebrity skip, kom ikke til Europa i år, men neste år blir det 15 dager i Middelhavet.

 

 

Jeg sier god natt fra Rhodos  i dag.

I morgen må jeg ha en rolig dag, det blir nok stranden og boken.

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg