Reisebrev. Første Tuifly til Rhodos, Dag 1

 

Første dag og gubben nyter en Braastad etter frokost.

Utsikten kan vi ikke klage på, men så har vi også betalt for den

 

Det er all inclusiv på hotellet, noe som passer fruen godt når hun er sliten og ikke orker å oppsøke restaurantene.

Gyros og gresk salat

 

 

Dessert ble det også. Gode sjokoladedesserter. Ofte blir dessertene for søte for meg. Den appelsinfromasjen ble det.

Vi trenger munnbind kun i restauranten og resepsjonen og inne på butikker.

 

 

Klar for utforsking av byen. Vi har et ærend så vi vandrer avsted med sekken full av bøker.

 

 

Typisk gresk. Solstoler og bar på stranda er også inclusiv.

 

 

Varmt ja.

Strandpromenaden mot byen.

 

 

Gubben lurte litt på om han skulle søke jobb som solsengutleier når han ble pensjonist. Det så jo rimelig avslappende ut.

 

Men så ble han litt engstelig for at han da måtte bytte ut bmw-en til noe billigere, så begeistringen dalte.

 

Er det her motorsykkelklubben holder til?

 

Se her har vi nådd målet for dagen. Red restaurant. Ved siden av de norske barene.

 

Det er nesten som om Red er norsk også, for Sissel, som har bodd i Rhodos i 35 år, er fra Bergen. Tilfeldigvis fikk jeg vite gjennom en venn at hun ønsket seg norske bøker. Hit kan du gå hvis du mangler lesestoff i ferien din. Og hun skinner som en sol hvis du vil legge igjen de du har lest. Sissel er gift med en greker. Han snakker flytende norsk.
Så er du i Rhodos by, besøk gjerne Sissel, da blir hun glad.

Nå har de akkurat åpnet opp etter å hatt stengt under coronaen.

 

Jeg kjøpte meg både en vanlig mojito og deretter en jordbærmohito og det er de beste mojitoene jeg har smakt, så hit skal vi flere ganger. Det blir nok lunsj her også når vi skal levere fra oss flere bøker. Vi skal jo ut og spasere om dagene. Jeg er jo egentlig på treningsleire siden jeg har vært stillesittende siste året.

 

Jeg ser rimelig fornøyd ut her.

 

Nam den fetaosten der med litt marmelade på var smellgod. God var også sjokoladedesserter men altfor stor porsjon.

 

 

 

Det blir tidlig kveld for vi kom ikke frem før i tretiden i natt.

7 kommentarer

Siste innlegg