Påskekrim i heimen på rett

 

 

Påskekrim i heimen i dag.

Jeg har myrdet pensjonisten.

Han var for treg til å utføre ordrer.

Neida, pensjonisten har det bra.

Han snufser litt, men er ellers ok.

Det er nok en rødbete som ble most.

 

I dag har jeg nemlig vært “farlig” flink.

Det betyr at jeg blir ivrig, vil gjøre mye og faren er da at man overdriver.

Men med mange pauser, har jeg kommet i mål og skal nå hvile et par timer.

 

Jeg hadde mye frukt og grønt i kjøleskapet.

Det meste har ligget der,  fra før vi dro på ferie.

Da var det på tide å lage juice.

 

Fargen på hendene kommer fra rødbeten.

Det til høyre er granateple.

Gulrot, epler, appelsin, sitron, stangselleri, tomater, agurk

Nydelig juice.

Svineribbe saltes og pepres. Skulle vært gjort i går, men glemte det.

Tror den får ligge til lørdag.

Jeg har veldig lyst på sushi i morgen.

Saltlake til fermentering.

 

Rødløk og tomater/hvitløk

Skal få stå i tre eller fire dager.

Så var det rekesalat.

Veldig god Rekesalat

Næmmen, det der er ingen reke.

Den lå i rekekartongen.

1,5 liter reker med skall, 4 skiver fiskepudding, 2 hardkokte egg, 1 pose majones, ca 3 ss rømme, litt sitronsaft, salt og pepper.

Jeg lurte inni litt persille i dag.

 

Neste gang skal jeg ha i litt paprika også.

Namnam, mangler bare hjemmebakt brød.

Fant frem litt påskepynt.

Jeg er ingen pynter.

Jeg koser meg like mye,  om pynten stod i kjelleren.

Men litt vårfølelse siden vi skal ha gjester kan jo være koselig.

Så fremt jeg orker og det gjorde jeg.

Gubben dekte bord.

Skulle trodd han var venstrehendt men det er han ikke.

Vel, vi er ikke så nøye på heller.

Kanskje gjestene er venstrehendt, hvis ikke får de flytte på de.

Og klager de, ja da kaster vi de ut.

 

 

Men sjokolade har jeg kjøpt masse av på Nille, tre for to.

Og den stakkarslige TooGoodToGo buketten min, den lyser opp den.

Hvis jeg gidder

 

Pinnekjøttet er satt på kok(trekker).

Jeg koker alt, 3,2 kg.

Vi spiser nok bare det halve men jeg fryser det så er det lettvint å finne igjen.

Potet og kålrot klar for koking.

 

 

 

Og eplekake med is til dessert.

Den enkleste eplekaken

 

Nå skal jeg lese litt.

Flott dag der jeg har fått gjort mye, synes jeg.

Matlaging koser jeg meg med.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. I dag må det være lov å si at du har vært flink, eller i hvert fall meget effektiv👍🐥 Kaln skryter av at senestrekken i foten er mye bedre, så det hjalp selv om man ikke har trua😊👍 Takk for sist og Riktig god påske🥰🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg