Og så ble jeg alene igjen

Og så ble jeg alene igjen.

Der føyk de ut gjennom døra og vi vinket farvel.

Gubben  har dratt på jobb og katta og jeg er hjemme alene igjen.

Det er godt og vondt på samme tid.

Kroppen savner hvile og de siste dagene har den begynt å protestere.

Da hovner lymfekjertler opp og sier fra at nå kjære deg, roer du ned.

Det er jeg innforstått med.

Derfor siger jeg nå ned i stolen min i dag og skal bare roe ned.

Det skal bli spennende å se hva høsten byr på.

Egentlig skal jeg til England siste halvdel av september.

Akkurat nå ser det mørkt ut.

At en skole med elever fra hele verden skal åpne, det er nok tvilsomt.

Men hvis den åpner og england er grønt land, så drar jeg.

Jeg tror vi må lære oss å være flinke med hygiene og leve med viruser, for det kan nok komme flere pandemier.

Vi har også booket en sydentur i desember og håper at det blir mulig.

 

I morgen håper jeg at jeg har funnet nok ro så jeg får startet opp å skrive Lillasjelord til de som har bestilt.

Det er bestandig spennende og jeg gleder meg.

En annen ting som ikke er så spennende, er at jeg må ta fatt på regnskapet, for der henger jeg etter.

Jeg får dele det opp i delmål, så blir det lettere.

Men jeg er takknemlig for sommeren.

Det ble ikke Middelhavet, men det ble en sommer med mange menneskemøter.

Fine møter med fine mennesker, flere har jeg aldri møtt før, annet enn på Facebook.

De møtene vil jeg ikke ha vært foruten, men både gubben og jeg er enige om at ferie på veien, er ikke det vi ønsker som ferie.

Vi vil parkere bilen og være helt fri for kjøring.

Vi vil også ha varme og avslapping i skyggen, med bøkene våre og god mat og drikke.

Rusle rundt i andre miljøer og suge til oss nye inntrykk.

Det håper vi at vi snart kan få mulighet til igjen.

 

Heldigvis er det ikke mange dagene til vi skal kjøre sørover til barnebarna igjen.

Selv om jeg akkurat nå nyter roen i huset, savner man jo dem så snart de har reist.

Jeg er takknemlig som har det så godt.

I dag

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Mannen begynner å jobbe igjen neste uke.Koselig med ferie , men deilig med “vanlige”dager også… Håper du får slappa av i dag og får en fin sensommer og høst.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg