Noen ord fra meg ønsker du

 

 

Dette er ord tatt ned fra en mor. Ta kontakt hvis du ønsker ord, enten personlige til deg selv eller fra noen som har gått bort. Jeg kan aldri gi garanti or at alt stemmer, jeg skriver kun det som kommer til meg.

Noen ord fra meg ønsker du

Det skal du få fra dypet av mitt hjerte, du min kjære

Selv om du vet at jeg snakket ikke mest eller høyest

Jeg var mest glad i stillheten og lyden av småfuglene som sang rundt meg

Og jeg hatet høye stemmer og ufred

Der er vi ganske lik du og jeg

Men nettopp derfor bærer vi det heller inni oss, noe som heller ikke er av det gode bestandig

Jeg ser nå at jeg burde nok tatt til motmæle til tider

Det var feil å tie, for da ga jeg egentlig samtykke til det jeg var imot

Og du var en av de jeg burde stått mer opp for

Du ble ikke bestandig rettferdig behandlet

Og du var ikke lite sint innimellom, når du ikke fikk lov det de andre fikk

Og det var ikke sant alt som ble sagt

Og i og med at jeg visste det, burde jeg tatt deg i forsvar

Det angrer jeg på

Samtidig ser jeg at det har formet deg til det fine mennesket du er i dag

Det har gitt deg styrke og du er svært modig

Ja modig har du alltid vært, aldri redd for å trå ut i det ukjente

Ikke latt deg holde tilbake av de som ikke tror du kan

Egentlig har også jeg det inni meg, men jeg stengte det inne

Jeg holdt det tilbake og med det ble jeg en annen versjon av meg selv enn det jeg kunne ha vært

Ofte kunne jeg se at ting kunne vært gjort på en annen måte

Også praktiske ting som mennene tok seg av og jeg så de kunne gjort annerledes

Men jeg sa ikke noe

Ikke det at det ville hjulpet, for de ville uansett ikke hørt på meg

Men dette gjorde at jeg nok ble tausere enn jeg burde vært

Du var slik du også som barn, du ble holdt tilbake, men heldigvis bestemte du deg for at nok er nok, og tok til motmæle

Og du er blitt sterkere og sterkere med årene, mer og mer trygg på deg selv og jeg er så stolt av deg

Mye av det du gjør og det du kan, får andre til å føle seg uvitende  i visse situasjoner

Enda møter du noen som gjerne ville sette deg på plass, men nå står du mye sterkere i deg selv og det skal mer til for at du faller

Men jeg ser at enda stikker det litt i deg, dette at du ikke skal stikke hodet for mye frem

Bry deg ikke om dem, la dem bare få gneldre

Hør at jeg står står bak deg og ler, når det skjer

 

Vi hadde et godt forhold du og jeg

Jeg tror du forstod hvorfor jeg ikke alltid klarte å ta deg i forsvar, så du dømte meg aldri

Vi arbeidet ofte sammen, en liten og en stor

Vi var samstemte og lavmælte og da hadde vi det godt

Mest av alt likte vi bakingen når vi kunne kose oss sammen etterpå, bare vi to

Og så blomstene, ja du var nå med, men de var nok mer mine hjertebarn enn dine

Men det var aldri nei i din munn når jeg ba om hjelp

Du og jeg, en liten og en stor

Så flyttet du ut og savnet for meg ble stort og jeg følte meg litt forlatt

Kanskje ga jeg deg følelsen av at du hadde sviktet meg

Jeg ser det nå i ettertid

Jeg ville nok helst hatt deg der hele tiden, som om jeg ikke var helt hel når du ikke var der

Det var ingen som kunne erstatte det du var for meg

Du hadde en egen plass i hjertet mitt selv om det kanskje føles urettferdig for de andre

Men nå er det viktig at du husker kun det gode

Ikke fortsett å gjøre ting du egentlig ikke er så glad i, på grunn av meg

Du skal være deg selv, fylle dagene dine med glede

Det er travelt nok om du ikke skal ha dårlig samvittighet for alt det gamle

 

Da har jeg klart å gi deg noen ord jeg håper vil føles riktig inni deg

Slutt fred med de som ikke vet bedre, er er ord jeg også kan gi deg

Men samtidig hold ikke alt inne slik jeg gjorde

Og tenk på meg når du gjør ting vi brukte å gjøre sammen

Da kan du kjenne nærværet mitt fortsatt

Rett deg opp i skuldrene, hold blikket fremover og vær stolt av den du er

Det skal du vite at jeg er, kjæreste deg

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg