Noen ganger er det vanskelig å være annerledes

 

 

Noen ganger er det vanskelig å være annerledes

Øyeblikk man ønsker å være som dem

Man tenker da at man er heldig, heldig som har et valg

Mange har ikke det valget

De er satt utenfor 

De får ikke være med

Å kunne velge selv å stå utenfor, er derfor egentlig noe man kan være takknemlig for

Det er et valg man tar

Man tar det valget for man finner ikke gledene der de andre finner de

Man har andre ønsker 

Å dilte etter for syns skyld, er ikke noe alternativ lenger

Likevel kan det innimellom føles vanskelig

Man tenker hvorfor

Hvor er jeg så annerledes 

Skal jeg velge å menge meg likevel

Eller skal jeg trekke meg ut

Noen ganger har man noen å ta hensyn til

Det er ikke bare å trekke seg

Man blir med på lasset, prøver å gjøre det beste utav det

Smiler pent mens man innimellom gråter på innsiden

Kjenner savnet etter roen inni seg

Man blir sliten inn til margen

Som om man har steinstøtter på beina

Men man vet at det er et indre arbeid man selv må ta tak i

Egne følelser må man selv ta ansvar for

Man kan ikke klandre andre for at de er seg selv

Det er jo dit vi alle vil, finne fred med oss selv

Også når vi føler oss litt annerledes 

I dag

2 kommentarer
    1. Fint skrevet. Og jeg er enig med deg at det å velge å være på utsiden er noe helt annet enn å være der ufrivillig. Dette er sånt som man har godt av å bli minnet på innimellom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg