Nei, nei, nei. Pass på boblene mine.

 

Nei, nei, nei. Pass på boblene mine.

Jeg og ei venninne på besøk drakk boblevann mens han beiset gulvet.

Slik kan det se ut.

Det som ikke vises, er at jeg samtidig lager middag til oss.

 

 

Dette ser jo riktig så flott ut.

Sannheten er imidlertid noe helt annet. Her er alt samlet fordi på den andre halvdelen av balkongen blir gulvet beiset.

 

Ofte danner vi oss inntrykk av det vi ser, og så ser vi kanskje ikke det som sant er.

Slik som under Kompani Lauritzen finalen når de landet med fallskjerm i en annen bygd enn der de var på oppdrag.

Og hoppingen foregikk noen dager etter finalen for under finaledagen var det for dårlig vær til å hoppe.

Tenk hvor mye slikt lureri med klipping og liming det er i tv-produksjoner.

Eller på alle videoer og bilder som legges ut i sosiale media.

Vær skeptisk når du ser noe.

Ikke sluk alt som sannhet.

 

Hver sine oppgaver skrev jeg under dette bildet.

 

 

Nå i det siste har vi vært opptatt med å male hus.

Alle som kjenner oss, vet at det meste av arbeidet faller på gubben.

Jeg har ikke så mye krefter til å gjøre så mye.

Jeg kunne jo ha vist dere det jeg har gjort, for jeg har klart å beise mye rekkverk.

Det er bra for det er rekkverkene gubben synes er kjedeligst.

Istedetfor har jeg heller brukt humor og vist frem hvor mye han jobber mens jeg sitter i ro.

Mange har forstått at jeg tøyser og at det kanskje ikke er riktig slik jeg viser frem.

Andre tror nok kanskje jeg er en som ikke gidder.

Og vet du at det bryr meg ikke.

La de tro hva de vil.

Men det jeg er ute etter å poengtere er at du må ikke sluke alt rått.

Kanskje dømmer du etter en fasade og noe annet skjuler seg bak den fasaden.

I dag

 

Noen slapper av med Formel 1

 

 

 

Mens andre forbereder grillmat.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg