Når vi forløser, må vi også forstå

 

Denne generasjonen har nok startet en opprensking av tunge energier, samt forløsning av gamle traumer.

Husk at dette er noe jeg føler og tror.

Jeg sier ikke at jeg sitter på sannheten.

 

Vi begynner nå å forstå hvor mye våre opplevelser har å si for vår fysiske kropp.

Vi lagrer opplevelser.

Det rare er at vi kan ha glemt disse opplevelsene men kroppen vår husker de.

Enda rarere kanskje, er at vi vil tiltrekke oss flere av de samme opplevelsene, kun i annen innpakning.

Følte vi oss avvist som barn, vil vi gjerne føle oss avvist som voksen.

Ubevisst vil vi gå ut fra at vi ikke blir sett eller avvist og da vil de vi møter, reagere på våre energier og ubevisst svare på disse.

Tankemønstre og reaksjonsmønstre er innlært i hjernen vår og vi handler deretter helt automatisk.

Heldigvis begynner nå flere og flere å forstå at det er slik.

Det som har “satt seg” i kroppen av vonde opplevelser, kan skape sykdom.

Derfor er det viktig å se disse opplevelsene og la de gå.

 

En gang lå vi ni måneder i vår mors kropp.

Men vår mor hadde egg i livmoren, mens hun lå i sin mors kropp.

Slik er vi forbundet flere generasjoner tilbake.

I tillegg tror jeg vi arver noen av våre foreldres traumer.

De fleste av oss har nok oppdaget at vi gjentar noe fra foreldre eller besteforeldre, også ting vi ikke liker.

Jeg har selv observert tanker hos meg selv, som jeg ikke likte hos min mor og som jeg føler ikke er mitt.

Men nå vet vi dette og vi kan forløse.

Det gjør at vi kan sette neste generasjon fri.

Jobben har nok bare så vidt startet, det er nok ikke bare denne generasjonen som får jobbe.

 

Men så kommer jeg til det som er poenget mitt i dag.

Vi har så lett for å bære nag til generasjonene bak oss.

Vi føler de burde visst bedre, handlet annerledes.

Hvordan kunne de gjøre dette mot oss.

Vi river oss i håret av frustrasjon.

Det er da vi må huske og forstå at våre forfedre fikk ikke mulighet til å forløse.

Det var ikke snakk om sånne ting før i tiden.

Det var ingen forløsningsteknikker, psykologer, coacher og terapeuter.

De bar sine traumer, helst tiet de om det også.

Tenk på alt våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre opplevde.

De stod på fra morgen til kveld, helst under kummerlige forhold.

Dette må vi forstå og så må vi tilgi for de visste ikke bedre og de evnet ikke å gjøre noe med det.

De arvet jo igjen fra sine forfedre uten at de var klar over det.

Det påvirket deres liv og deres væremåte.

 

Dette er svært viktig å forstå når vi nå skal forløse det som har vært.

Tilgi det som har vært.

Å tilgi betyr ikke at du sier at det var ok, men det betyr at du sier, ok, dette hendte meg, men nå legger jeg det bak meg.

Ikke sier jeg at det er enkelt heller.

Bare det å få frem hva som ligger i ryggsekken vår, kan være vanskelig, men det tilbys mange verktøy i dag.

Teknikker som får oss til å huske hva vi har gjemt i underbevisstheten.

Ofte under healing, kommer det også opp bilder som sier noe om opplevelser som har satt seg i kroppen.

Så husk når du jobber med å rense bagasjen din, at du sender forløsning og healing, også til de som har båret før deg.

I dag

 

ps

Legger ved en øvelse

Klipp tråder både forover og bakover

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg