Nå er jeg i gang

Hva sier du?

Jeg hører ikke!!

Fort gjort å pakke sier du?

Nei, det tar tid.

Mye planlegging, pakke litt, hvile, sakte, men sikkert og i god tid.

Ikke i siste liten, for da blir jeg ukonsentrert.

I desember dro vi til Mogan, Gran Canaria.

Da var jeg ukonsentrert når jeg pakket.

Ante ikke hva jeg hadde med.

Blå bukser til svarte topper som ikke passet.

Planlegging, kontroll og goooood tid.

 

Bøkene er plukket ut for lenge siden.

De er viktigst.

Krim til gubben, krim og romaner til meg.

Jeg begynner på vanlige romaner og etterhvert leser jeg de han er ferdig med.

Morsomt hvordan gamle ektepar lager egne rutiner.

Det er ikke bibliotek lenger på de nye skipene.

Det prioriteres ikke lenger.

Cruisepassasjerene er yngre, mer familier, ikke bare gamle pensjonister.

Og mange leser på brett, så bøkene forsvinner, så forståelig at det faller bort.

Det skal jo holdes orden også.

Og når Coronaen kom, ble alle bøker fjernet.

 

 

Bøker på reisen.

Først tog, hotell, fly først til Dubai og så Sydney.

Men håper å få sovet.

 

 

Prøving av klær tar tid.

Nye topper og de måtte prøves for å se om hvor side de er.

Litt for korte til at jeg kan ha de til middag uten kortbukse.

Holder meg til blå og svarte bukser, mest praktisk når de kan brukes til flere topper.

 

 

Noen kjoler uten arm, tror ikke jeg har så mange av de for tiden.

Jeg skulle nok hatt noen nye etterhvert.

 

Vanlige kjoler.

De brukes ti middag om kvelden, men de fleste brukes etterpå, på dagen.

Praktisk med gjenbruk.

Og de fleste kan sendes til vask.

Vi har 4 sekker med gratis vask.

Men ikke alle sender jeg til vask, for jeg er redd de krymper.

Blir nok tørket i tørketrommel, går jeg ut fra.

Men jeg har mye gammelt med meg som tåler det.

 

Dette er fire topper som kan brukes uten bukse.

De er mange år gamle.

Myke og deilige, lette, men nuppete.

Jeg skal derfor prøve å fjerne nupper så de kan få være med.

Jeg har ikke dyre, fancy klær, bare billige.

Man trenger ikke å være oppstaset og i selskapsklær på cruise lenger.

Jeg husker vi hadde med to dressjakker de første cruisene.

Men man ser mange er veldig staselig, så alt er lov.

Ofte er det jo bryllup og jubileumer også.

 


Nå har vi med kun kortermede skjorter.

Ikke har fruen strøket de særlig fint heller.

Ikke så nøye på det, de skal i kofferten.

Vi har også 4 plagg til stryking på hvert cruise, gratis.

Så hvis de er ille når vi pakker opp, er det en mulighet.

5 skjorter til gubben.

Om han ikke pakker selv?

Er du gal!!!

Han ville ikke visst at dette var hans skjorter en gang.

Jo, siden det er bare hans her i huset, ville han nok det, men han ville ikke kjent de igjen, hvis det var flere.

Og han aner ikke hvilke som er nye og gamle og hvem som egner seg best.

Han pakker egne ladere, briller og toalettsaker.

Jeg pakker resten.

Full kontroll til kjerringa her i huset.

 

Så fordeles alt i to kofferter.

Litt av hvert, i begge, pluss et par skift i håndbagasjen.

Da slipper vi pakke opp første natten, før vi flyr.

Planlegging ja.

Og hvis en koffert blir borte, da blir vi ikke hjelpesløs.

Men stort sett blir vel færre kofferter borte, nå når det er sporing.

Vi har også egne AirTags så vi kan se hvor koffertene er.

Når man skal på cruise er det ofte en sjødag eller to som gjør at det kan gå et par dager før du får bagasjen, hvis den er forsinket.

Det er ikke alle havner de ønsker å sende kofferter til heller.

Et år fikk ikke sønnen sin koffert, men da hadde vi tre dager i Miami først.

Men jeg har litt panikk ved tanke på at jeg ikke får kofferten min, for det er ikke så enkelt å finne klær i min størrelse.

Derfor er det viktig å ha med rikelig.

En gang var vi svært forsinket når vi kom til Barcelona.

Da stod de og ventet på oss og ville sende oss i taxi uten bagasjen.

Men jeg sa jeg hadde medisiner der som jeg ikke kunne få ombord og da sporet de og kom springende med dem.

Det er derfor vi også bestiller fly sammen med cruiset.

Da sørger de for å få oss frem, slik de gjorde under SAS-streiken.

Da booket de om fly og bestilte hotel til oss i Barcelona.

Da måtte vi kaste oss rundt og reise til Gardermoen om natta.

 

 

 

Så da forstår dere at det tar tid å pakke.

Og i tillegg bruker bloggeren tid på å dokumentere pakkingen.

Så gubben måtte ty til en mandarin, for ikke å sulte i hjel, mens han venter på middag.

Siste av rester fra jul.

Fiskepudding fra da jeg lagde rekesalat, bruker bare noen biter.

Poteter, gulrot, rødløk surres. Steke bacon, lage karrisaus.

Nå ble jeg sulten også.

Da spiser vi, før jeg pakker litt mer.

I morgen er det frisør og legetime, så da blir det nok ikke pakking.

Det blir en flott pakkedag

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Så hyggelig! Moro å pakke når man har god tid til det og vet at en så fantastisk ferietur snart kommer. Blir artig å høre fra turen. Regner med at du blogger underveis God tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg