Monika N. Yndestad, Ulmebrann

Monika N. Yndestad, Ulmebrann

Reklame: Leseeksemplar fra Cappelen Damm.

Jeg oppdaget Monika N. Yndestad når jeg fikk hennes forrige bok, Graven.

Jeg likte den svært godt og Ulmebrann er ikke noe dårligere. Dette er en av de beste jeg har lest i år, kjempespennende fra første til siste side og et svært originalt plott.

En bussbrann i en tunnel utenfor Bergen, både aktuelt og skremmende.Alice Bratt får tips om at det er en mordbrann, men det dementeres og hun blir tatt av saken og blir satt til å etterforske gamle mordsaker.

Jeg har enda ikke fått tak i de to første bøkene Yndestad har skrevet om Alice Bratt, Jentene fra Balletten og Gapestokk, men det skal jeg når jeg kommer over de.

Anbefales varmt for de som vil ha spennende krim men ikke makabert.

Graven, Monika N. Yndestad

 

 

En buss står i full brann i en tunnel i Bergen. Alice Bratt, journalist i BA, skjønner raskt at dette ikke er en vanlig trafikkulykke. Hva er det som skjuler seg i det utbrente vraket? For Alice blir saken dypt personlig. I bussen var en av hennes gode venner, Hassan. Mens han ligger kritisk skadet på sykehuset, begynner Alice å få e-poster. Det er ni dager til byens nye ordfører skal velges.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg